وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: بورس کشور با بكارگيري ظرفيت هاي قانوني و مديريت خوب در بازار سرمايه، به انسجام و شفافيت قابل توجهي دست يافته است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ؛ سيدشمس الدين حسيني به مناسبت اعطاي نشان درجه سوم خدمت ازسوي رئيس جمهوري به رئيس سازمان بورس واوراق بهادار گفت : يكي از حوزه هاي بسيار مهم در كشور، حوزه تأمين مالي و به طور مشخص بازار سرمايه است.
وي با بيان اينكه اقتصاد ايران در حال گذر به سمت استفاده بيشتر از ظرفيت ها
است، تصريح كرد: يكي از ظرفيت هايي كه در ايران به طور كامل از آن استفاده
نشده، بازار سرمايه است.
حسيني با اشاره به تحولات مختلف در بازار سرمايه گفت: آغاز اين تحول به ابلاغ قانون جديد بازار سرمايه و لزوم ايجاد يك تحول ساختاري در اين بازار برمي گردد.
وزير اقتصاد با تأكيد بر لزوم تفكيك حاكميت و تصدي گري در بازار سرمايه،
ادامه داد: بايد از دل يك سازمان، هم سازمان و هم شركت هاي بورس ايجاد
مي شد كه اين اتفاق افتاد و بخش قابل توجهي از آيين نامه ها و مقررات تدوين
شد.
وي از رشد بازار سرمايه به عنوان يكي ديگر از تحولات اين بازار نام برد و افزود: ارزش بازار سرمايه كمتر از 40 هزار ميليارد تومان بود که هم اكنون با در نظر گرفتن فرابورس به حدود 170 هزار ميليارد تومان رسيده است.
حسيني با اشاره به وجود تنها يك شركت اوراق بهادار در گذشته، خاطرنشان
كرد: درحال حاضر شركت بورس اوراق بهادار، بورس كالا، فرابورس، بورس
انرژي و چندين نهاد ديگر در گروه هاي مختلف مانند صندوق شكل گرفتند كه
همه اينها حاصل همفكري و همدلي در شوراي عالي بورس و سازمان بوده است.

رئيس شورا يعالي بورس درخصوص كسب نشان درجه سه خدمت رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، تصريح كرد: آقاي صالح آبادي به عنوان يك مدير جوان و متخصص در كسب اين موفقيت و تعداد قابل توجهي از دستاوردهاي ديگر در حوزه بازار سرمايه نقش مهمي داشته است.
افزود: رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با يك روحيه علمي، خدمت، كسب تجربه و مشورت، توانست تحرك و شفافيت خوبي به بازار سرمايه ببخشد تا جايي كه بازار بورس ما توانست در چند دوره متوالي و متناوب در فدراسيون بورس هاي دنيا رتبه كسب كند.
وزير اقتصاد تأكيد كرد: برگزيدن سازمان بورس براي كسب اين افتخار در
كميته نشان ها و در رأس آن شخص رئيس جمهور، با يك حسن ظن انجام
شد.
حسيني با تبريك به رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان بازار سرمايه، تصريح كرد: اگرچه اين مدال بر سينه صالح آبادي درخشيد، اما در مجموع مدال و نشاني بود كه بر سينه بازار سرمايه ايران درخشيد و وي سمبلي از خدمت و پيشرفت در اين بازار است.
وزير اقتصاد درخصوص ابزارها و نهادهاي جديد در بازار سرمايه گفت: فرابورس، بورس كالا، بورس انرژي و بورس صادراتي محصولات پتروشيمي، ابزارهاي جديد اين بازار هستند.

حسيني با تبريك اعطاي نشان درجه سوم خدمت به رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعطاي اين نشان را حاكي از توجه ويژه دولت به بازار سرمايه دانست و خاطرنشان كرد: حمايت از بازار سرمايه و تقويت نقش و جايگاه اين بازار در تأمين منابع مالي بنگاه هاي اقتصادي، از سياست هاي محوري دولت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.