در نمايشگاه «خنديدن يك ورزش است» تلاش شده تا اهميت خطوط فارسي بيان شود.

داوود شهيدي، هنرمند كاريكاتوريست كشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در اين نمايشگاه نزديك به سي اثر كاريكاتور به نمايش گذاشته شده است.
وي گفت: اين نمايشگاه با عنوان خندين يك ورزش است نامگذاري شده است.
شهيدي اظهار داشت: اين آثار كمي متفاوت تر از كاريكاتوريست است در حقيقت به شيوه اي ديگر كاريكاتورهايي را خلق كرده ام.
اين هنرمند كاريكاتوريست كه با نگاهي جديدتر به كاريكاتور پرداخته در ادامه اظهار داشت: در اين نمايگشاه تلاش كردم كه به نوعي تصاوير كاريكاتوري به همراه كلمات را نمايش دهم به عبارت ديگر در كنار آثار كاريكاتور كه عمده آن ها بدون شرح است را با شرح حالي طنز بيان كنم.
شهيدي كه نمايشگاه هاي متعددي را در زمينه كاريكاتور برگزار كرده است، خاطرنشان كرد: ويژگي اصلي اين آثار در اين است كه مخاطب در كنار اثر كاريكاتوري متني مطابق با اثر ملاحظه مي كند و از اين رو ديدن آثار برايش (مخاطب) كمي جذاب تر و جالب تر مي‌شود.
وي در ادامه گفت: شايد در نمايشگاه هاي كاريكاتور بدون شرح براي ديدن تعدادي از آثار كاريكاتور مدت كوتاهي صرف شود در حالي كه در اين نمايشگاه به جهت آنكه كاريكاتورها با متن همراه عمده آن ها متن هاي طنز و جذاب هستند بنابراين مخاطب شايد براي ديدن و خواندن تصوير و متن اثر به نمايش گذاشته شده ساعتي را در اين نمايشگاه بگذرانند.
اين هنرمند برجسته كاريكاتور كشورمان در ادامه اظهار داشت: آثار به نمايش گذاشته در نمايشگاه خنديدن ورزش است براي جوانان بسيار جذاب است و به نوعي تفريحي سالم و فرهنگي محسوب مي شود.
شهيدي گفت: براي پرداختن بيشتر به كاريكاتور به شيوه كاريكاتور به اضافه كلمات نيازمند فرهگنسازي مناسب هستيم.
وي تصريح كرد: ارائه آثاري در اين قالب مي‌تواند براي جوانان تجربه اي مطلوب باشد.
*دوري از شيوه هاي غربي در خلق آثار كاريكاتور
وي خاطرنشان كرد: خلق آثار كاريكاتور به صورت فعلي مي‌تواند باعث جلوگيري از الگوبرداري از غربي ها مي‌شود.
وي گفت: در كنار اين كار مي‌توان از حروف زيباي فارسي از جمله نقاشي - خط استفاده كرد زيرا باعث مي شود در كنار آنكه شيوه اي جديد ارائه مي شود به نوعي نوآوري و استفاده خط و خوشنويسي نيز خواهد شد.
اين هنرمند برجسته كاريكاتور كشورمان در ادامه گفت: نمايشگاه خنديدن يك ورزش است تا 15 خرداد در خانه كاريكاتور ايران ادامه خواهد داشت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار