مينا کاري استادان تبريزي به قبور تمامي ائمه و امامان وقف مي شود.

مديرعامل دايره المعارف مينا و جواهرايران درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، با اعلام اين خبر گفت: نخستين موقوفه در قالب دعاي نادعلي، اسماء جلاله، اسماء پنج تن آل اباء و ... مزين به مينا و طلاي 24 عيار، به ارزش بيش از2ميليارد ريال به حرم مطهر امام علي ( ع) وقف و نصب گرديده و دومين اثر نيز به مسجد جمکران و به نيابت از امام عصر وقف خواهد شد.

پروازي افزود: اين عصر در قالب دعاي امام زمان، اسماء الهي، دعاهاي قرآني و ... به صورت کتابي مينا کاري شده و در 3 تير به آستان مسجد جمکران اهداء مي شود.

وي با اشاره به اينکه طرح اين مينا کاري آماده و تهيه شده گفت: 70 درصد عمليات اجرايي اين طرح نيز انجام شده و پيش بيني مي شود در تاريخ ياد شده با حضور مراجع و مسئولين کشوري و استاني رونمايي از آن صورت گيرد.

پروازيان اضافه کرد: اينگونه مينا کاري ها براي مقبره تمامي ائمه و امامان تهيه و وقف خواهد شد.

وي هدف از اين فعاليت را در راستاي منويات مقام معظم رهبري مبني بر اشاعه فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: تلاش مي شود سالانه 1 تا 2 موقوفه براي قبور مصهر امامان تهيه و ارائه شود.

گفتني است مجموعه دايره المعارف مينا و جواهر ايران با 18 نفر کار فني و هنرمند، هنر مينا کاري را بعداز 120 سال احياء و آن را از هنري درباري و سلطنتي به هنري اسلامي تبديل نموده اند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.