برگزاري نمايشگاه هاي گروهي در ايران به علت عدم هماهنگي ميان هنرمندان مي‌تواند مخرب باشد.

سيامك شريفان، از هنرمندان مجسمه ساز كشورمان، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاري نمايشگاه گروهي در ايران به چند دليل مي‌تواند مخرب باشد و البته به دلايلي هم مي‌توانديك رويداد بسيار كمك كننده باشد.
وي اظهار داشت: يكي از دلايل مخرب بودن نمايشگاه هاي گروهي در كشورمان را بايد در هماهنگي بين اعضاي هنر مربوطه بدانيم.
شريفان خاطرنشان كرد: متاسفانه برخي از اين نمايشگاه هاي گروهي كه در حوزه هنرهاي تجسمي برگزار مي‌شود براي رسيدن به يك نگاه، تعالي و بلوغ نيست و تنها به جهت پيدايش يك كارنامه كاري و هنري است كه برنامه ريزي و برگزار مي شود.
وي گفت: برخي ديگر از نمايشگاه هاي گروهي برعكس گروه اول رويدادي تاثيرگذار و تعيين كننده هستند.
شريفان تصريح كرد: نمايشگاه دومين ارديبهشت را بايد از همان گروه موثر دانست چون در راستاي يادماني از هنرمندي كه براي گسترش و پيشرفت هنر تلاش كرد، برگزار شده است.
وي ادامه داد: در اين نمايشگاه ديگر تعداد آثار و رزومه مهم نيست چرا كه هنرمندان به يادماني پرداخته و در راستاي آن نمايشگاهي را برگزار كرده اند و اين امر بسيار تاثيرگذار و اقدامي موثر خواهد بود.
اين  هنرمند مجسمه ساز در ادامه خاطرنشان كرد: نمايشگاه هايي از اين دست مي‌تواند نه تنها در داخل ايران بلكه با گسترش و اطلاع رساني آن در نقاط مختلف جهان حتي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي نيز مثبت و موثرتر واقع شود.

*گسترش نمايشگاه هاي تجسمي با حضور هنرمندان برجسته در شهرستان ها
شريفان گفت: گسترش اين نوع نمايشگاه ها بين شهرستان ها و در حقيقت استان هاي كشور نيز تعيين كننده است در حقيقت هنرمندان برجسته هنرهاي تجسمي پايتخت با اين نمايشگاه ها مي توانند وارد شهرستان ها شوند و به اين ترتيب استعدادهاي هنري را شناخته و پرورش و آموزش دهند.
وي گفت: به اين صورت هنرمندان استان هاي كشور مي‌توانند مسيرهاي درست و پويايي را در هنر ببينند.
وي گفت: نمايشگاه دومين ارديبهشت تا 17 خرداد در نگارخانه سيحون ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.