مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت : انگور یاقوتی این شهرستان به عنوان یکی از زود رسترین انگور یاقوتی کشور از هفته آینده به بازار می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 علی اصغر بهمنی پور سطح باغات انگور یاقوتی این شهرستان را 1300 هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان 600 هکتار مثمر و 700 هکتار نهال است.

وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از باغات بخش سومار این شهرستان از اواخر هفته آینده شروع می شود، گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها، پراکنش نامناسب بارش ها و گرد و غبار شدید که بر میزان تولید تاثیر منفی داشته، پیش بینی می شود  امسال سه هزار تا 3500 تن انگور یاقوتی در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شود.

بهمنی پور گفت: عمده انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان به بازارهای تهران و کرمانشاه ارسال می شود.

وی ادامه داد: بلحاظ زودرس بودن انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان کاملا صرفا اقتصادی داشته و بطور میانگین کیلویی سه هزار تومان بفروش می رسد.

بهمنی پور گفت: جهت توسعه باغات انگور یاقوتی شهرستان امسال بیش از 93 هزار اصله نهال یارانه دار بین باغداران توزیع شده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده جهت توسعه باغات شهرستان، گفت: امسال 196 هکتار به سطح باغات شهرستان اضافه و سطح باغات قصرشیرین به 3400 هکتار رسید که عمده آن باغ انگور یاقوتی(1300 هکتار) می باشد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.