معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرک‌های صنعتی به عنوان زیرساخت استقرار صنایع در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها آماده شده‌اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد در کنفرانس ملی اقتصاد که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: جهش اقتصادی و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی استان در دولت‌های نهم و دهم در مقایسه با دولت‌های قبلی بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزو قطب‌های برتر کشور در صنایع غذایی و کشاورزی است، افزود: بخش کشاورزی آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های زیادی است که از این ظرفیت‌ها باید در راستای تکمیل شبکه‌های آبرسانی و آبیاری استفاده کنیم.

دیزج‌نژاد اضافه کرد: در صورت استفاده از این ظرفیت‌ها تولید کشاورزی استان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

به گفته وی گسترش صنایع فولاد، ماشین‌سازی، شیمیایی، نساجی و سیمان نیز اقتصاد استان را از حالت تک بعدی خارج ساخته و زنجیره‌ای از صنایع متفاوت را به وجود آورده است.

دیزج‌نژاد افزود: در دولت‌های نهم و دهم 19 سد در سراسر استان به بهره‌برداری رسیده که گامی مهم در مهار آب‌های سطحی و تامین منابع آب زراعی بوده است.

نخستین کنفرانس ملی اقتصاد ارومیه امروز با حضور اساتید این رشته از دانشگاه‌های مختلف کشور و استان، مسئولان حوزه اقتصاد و دانشجویان این رشته در آمفی‌تئاتر دانشکده اقتصاد ارومیه آغاز شد.

این کنفرانس به مدت دو روز با ارائه مقالات علمی و اقتصادی در حوزه‌های کشاورزی، خدمات و صنعت ادامه خواهد داشت.

دبیر این کنفرانس در مراسم گشایش اعلام کرد: پس از مرحله فراخوان 100 مقاله در زمینه اقتصاد ارومیه به دبیرخانه این همایش رسیده بود که از این تعداد 40 مقاله و اثر برای چاپ در مجموعه مقالات و 30 مقاله نیز برای ارائه شفاهی انتخاب شده است.

حسن حیدری افزود: اولین کنفرانس اقتصاد ارومیه با توجه به مسائل موجود در امر توسعه اقتصادی منطقه و به منظور ارتقای سطح دانش علمی، تبادل نظر متخصصان، روشن شدن کاستی‌ها و کاربردی کردن دانش اقتصاد در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی استان با موضوع محوری توسعه اقتصادی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: دستاورد این کنفرانس نیز به عنوان گنجینه‌ای برای برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات بعدی در استان به کار گرفته می‌شود.

حیدری گفت: دبیرخانه دایمی کنفرانس ملی اقتصاد ارومیه نیز از امروز در دانشکده اقتصاد ارومیه با همکاری دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

وی افزود: توسعه در بخش خدمات، صنعت و کشاورزی از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این کنفرانس است که با اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری، دریاچه ارومیه و سرمایه‌گذاری در استان برگزار می‌شود.

کنفرانس ملی اقتصاد ارومیه به مدت دو روز در آمفی‌تئاتر دانشکده اقتصاد ارومیه ادامه دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.