رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت كهگیلویه وبویراحمد از اعلام آمادگی كامل سرمایه گذار معدن فسفات چرام به نام شركت 'تحیقات صنعت و معدن آیرما' برای شروع عملیات اجرایی این معدن در مردادماه امسال خبر داد.

محمد حسین حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرگاران یاسوج  افزود: سرانجام پس از كش و قوس های فراوان و گزینش سرمایه گذاران مختلف برای سرمایه گذاری بر روی این پروژه بزرگ معدنی شركت 'تحیقات صنعت و معدن آیرما' توانمندی و تمایل خود را در این راستا اعلام كرد.
وی بیان كرد: طی نشست ها و جلسات متعدد این شركت متعهد و موظف شد تمامی زیرساخت های لازم را تا قبل از شروع عملیات اجرایی این معدن انجام دهد.
وی افزود: با توجه به حجم وسیع كار در معدن فسفات چرام ضروری است كه این شركت نسبت به تجهیز كارگاه های خود ، خرید ماشین آلات و سایر امكانات ضروری برای شروع عملیات اجرایی این پروژه و استخراج معادن اقدام كند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت كهگیلویه وبویراحمد گفت: بدون شك این سازمان از هیچ تلاشی برای فعالیت این طرح معدنی بزرگ و شروع عملیات اجرایی آن فروگذری نخواهد كرد.
وی افزود: عملیات اكتشافی این معدن در سال 1349 آغاز شد و در سال 1372 به پایان رسید و به گفته كارشناسان این معدن دارای ذخیره قطعی 81 میلیون تن و ذخیره احتمالی 280 میلیون تن فسفات با عیار متوسط 10 درصد است.
حیدرپوراظهار داشت: میزان استخراج قطعی از معدن فسفات چرام كه در پروانه بهره برداری درج شده سالانه 500 هزار تن است ولی این رقم به هیچ وجه جوابگوی نیاز روزافزون این ماده معدنی نبوده و این زقم نیازمند تجدیدنظر است.
وی عنوان كرد: اشتغال در نظر گرفته شده برای معدن فسفات چرام در پروانه بهره برداری 100 نفر است ولی با راه اندازی كارخانه های عیارسازی، فرآوری و صنایع وابسته در این معدن اشتغالزایی مستقیم 300 نفر پیش بینی می شود.
حیدرپور معدن فسفات چرام را یكی از بزرگترین معادن فسفات در خاورمیانه عنوان كرد و افزود: با راه اندازی این معدن شاهد تحولات اساسی و رونق بیش از پیش در بخش صنعت و معدن این استان خواهیم بود.
وی با بیان اینكه طی سال های اخیر سرمایه گذاران زیادی متقاضی برای امر سرمایه گذاری در این معدن بودند افزود: هر كدام از این افراد و سرمایه گذاران بنا به دلایل متعدد از این طرح بزرگ معدنی منصرف می شدند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.