عابدي با اشاره به سفر نماينده آمريکا به اسرائيل خاطرنشان كرد : نماينده آمريكا با سفر به اسرائيل باز هم تلاش كرد تا از سياست هاي استكباري رژيم صهيونيستي حمايت كند.

محمد کريم عابدي نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه در مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در تحليل روند 1+5 از استانبول تا بغداد، اظهار داشت: موضوع 1+5 مسئله اي است که جامعه بين المللي سعي دارد آن را حل شده جلوه دهد و لابي صهيونيسم که اروپا و آمريکا را نيز اداره مي کند مايل نيست اين موضوع پايان يابد.

وي تصريح کرد: لابي صهيونيستي خواهان تداوم مذاکرات است تا از اين طريق بتواند سرپوشي بر فعاليت هاي هسته اي خود گذاشته و سلاح هاي هسته اي خود را به فروش برساند.

عابدي روند مذاکرات در استانبول را مثبت ارزيابي کرد و در ادامه مذاکرات بغداد را چنين ارزيابي کرد: جمهوري اسلامي توانسته اراده اش را تا به اينجا به غرب تحميل کند و اينکه هيچ گاه از مواضع خود جدا نشده نشان از توانايي ايران در تعيين محل مذاكره دارد.

وي همچنين ادامه داد: در اجلاس بغداد توانستيم آخرين برنامه ريزي ها را نسبت به تحکيم حقوق ملت ايران در بحث هسته اي  به 1+5 ارائه کنيم.

عابدي در واکنش به انتشار خبر كشف اورانيوم 27 درصدي در فردو اظهار داشت:  آمانو در سفر پيش از نشست بغداد به ايران بيانيه اي در اين باب منتشر كرد و بر روند صحيح غني سازي در ايران مهر تاييد زد.


نماينده مردم فردوس، طبس، سرايان و بشرويه  تصريح كرد: امروز جمهوري اسلامي به عنوان کشور هسته اي در دنيا مطرح شده و تا جايي كه طرف هاي غربي بخواهند ايران به روند مذاکرات ادامه خواهد داد و هيچ مشکلي براي ما به وجود نخواهد آورد.


عابدي با اشاره به سفر نماينده آمريکا به اسرائيل خاطرنشان كرد : نماينده آمريكا با سفر به اسرائيل نشان داد كه دولت آمريكا در هر شرايطي ستون پنجم اطلاع رساني رژيم اشغالگر قدس است./پ3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار