دومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی آبان ماه سال جاری به همت مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مرکز همایش های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این همایش با هدف تولید ادبیات علمی مرتبط با موضوع کیفیت در حوزه فرهنگ، بهره‌گیری از تجارب افراد و سازمان‌ها در جهت ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌ها، ایجاد فرصت هم‌اندیشی و همگرایی موضوعی پیرامون بحث کیفیت در عرصه فرهنگ و ایجاد زمینه تعادل و تبادل دانش بین سازمانی برگزار می‌شود.

محورهای علمی این همایش در چهار بخش «مفاهیم و مبانی»، «پژوهش و برنامه‌ریزی»، «نظامات، الگوها و روش‌ها» و «سنجش و ارزیابی» تعریف و محور ویژه با توجه به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری، با عنوان تولید ملی محصولات فرهنگی تعیین شده است.

شناسایی سهم تولید ملی آثار و محصولات فرهنگی و راهکارهای سامان بخشی واردات و افزایش صادرات در این عرصه، جایگاه مصرف محصولات فرهنگی داخلی در سبد خانوار و دلایل مصرف مصنوعات فرهنگی غیر ایرانی، نقش کیفیت در رونق تولید و افزایش مصرف محصولات داخلی، موانع و راهکارهای افزایش تولید و مصرف محصولات فرهنگی اسلامی ایرانی و راهکارهای حمایت از کار و سرمایه ایرانی در عرصه‌های فرهنگی، موضوعات محور ویژه این همایش است.

علاقمندان می‌توانند خلاصه مقالات خود را تا پایان خرداد ماه و اصل مقالات را تا پایان شهریور ماه به دبیرخانه دومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی واقع در خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و خیابان ولیعصر(عج)، خیابان برادران مظفر شمالی، بن بست مهربان، شماره 2 ارسال کنند.

همچنین علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با محورهای مختلف این همایش و نحوه ارسال آثار می توانند به آدرس الکترونیکی www.farhangsara.ir مراجعه کنند و یا با شماره 66412643 و 66483951 تماس بگیرند.

اولین همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت های فرهنگی با هدف شناخت، تعامل و تبادل دانش و تجربیات دستگاه‌های فرهنگی، مهر ماه سال 89 برگزار شد.

دومین دوره همایش ارتقای کیفیت محصولات و فعالیت‌های فرهنگی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، حوزه علمیه قم، پژوهشکده باقرالعلوم، موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، مرکز پژوهش‌های فرهنگی اجتماعی صدرا، دانشگاه عالی دفاع ملی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران و به همت مرکز مطالعات فرهنگی شهر تهران برگزار می‌شود./م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار