استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: با وجود گذشت زمان زیادی از انقلاب اسلامی در ایران؛ هنوز در معماری ایرانی و اسلامی خلأ‌هایی وجود دارد.

احسان بختیاری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهارداشت: در حال حاضر و در سطح شهر مشهد به عنوان یک کلان شهر که سالانه پذیرایی  میلیون ها زائر از سراسر ایران و سایر کشورهاست، هنوز در توجه به نورپردازی خیابان‌ها و معابر مشکلات زیادی مشاهده می‌شود.
وی ادامه داد : توجه به نورپردازی در سطح شهرها، از جمله شاخص‌های معماری می باشد و این موضوع در شهر مشهد باید به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گیرد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد ادامه داد: نورپردازی در سطح شهرها از جمله اساسی‌ترین شاخصه‌های شهری بوده، که در این میان، با توجه به نورپردازی سطح شهر مشهد هنوز روش سنتی اجرا می‌گردد.
بختیاری تاکید کرد: در حال حاضر خلق آثار معماری با توجه به اصول و مبانی معماری ایرانی اسلامی از ضروریات معماری در شهرها به شمار می رود.
وی افزود: براین اساس و با وجود گذشت این مدت زمان هنوز تحول چشم‌گیری در عرصه هنر ایرانی اسلامی به منظور به کار گیری در نماهای ساختمانی سطح شهر دیده نمی شود و امید است با برگزاری همایش هایی همچون معماری و توریسم  معماری ایرانی و اسلامی را که مظهر هنر است دوباره به شهر بازگردانیم. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.