نمايشگاه نخستين جايزه جهاني بيداري اسلامي رويدادي به وسعت جهان است.

ناصر برزگر، از هنرمندان نقاش كشورمان در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: جايزه جهاني بيداري جشنواره‌اي است كه به دور از تبليغات گسترده در راستاي بيان نگاه هنرمندان تجسمي ايران و جهان در ارتباط با بيداري اسلامي برگزار شده است.

وي اظهار داشت:‌ در بخش طراحي و پوستر اين رويداد جهاني مي‌توان نقطه اشتراكي در زمينه نگاه هنرمندان به اتفاقات پيرامون از جمله جنبش ضد وال استريت و خيزش ملل مختلف براي عدالت را مشاهده كرد و البته تامل و تفكر عميق آن ها را نيز نسبت به اتفاقات جهاني در آثارش به وضوح ملاحظه كرد.

برزگر اظهار داشت: در نمايشگاه جايزه جهاني بيداري توجه هنرمندان رشته‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي در زمينه اتفاقات صورت گرفته در پيرامون بسيار قابل توجه است.

وي اظهار داشت: اين جشنواره بزرگ جهاني فرصت مغتنم براي هنرمندان ايران و جهان نسبت به بيان تحولات جهاني و حمايت از مردم منطقه در قالب آثار آن ها است.

برزگر تصريح كرد: عليرغم آنكه اولين دوره جايزه جهاني بيدراي اسلامي را پشت سرمي‌گذاريم اما شاهد استقبال هنرمندان برجسته‌ تجسمي جهان از اين رويداد جهاني هستيم و اين امر به منزله حمايت از مردم منطقه و بيداري اسلامي در جهان معاصر است.

وي در باره بخش عكس اين رويداد بين‌المللي گفت:‌ واقعيت صورت گرفته و آنجه كه در اتفاقات جهاني چون جنبش ضد وال استريت به انجام رسيده كه از دريچه دوربين عكاسان ايراني مي‌توان آن ها را مشاهده كرد.

برزگر اظهار داشت: هر رويدادي اعم از ملي و بين‌‌المللي در اولين دوره‌هاي خود با مشكلاتي مواجه است اما مي‌توان با تداوم آن اين نواقص را مرتفع و برطرف كرد.

وي گفت:‌ جايزه جهاني بيداري اسلامي رويدادي به وسعت جهان است و اهميت جهاني آن در همين اولين دوره به اثبات رسيده است.

برزگر در ادامه گفت: با افزايش رشته‌هاي اين جشنواره مي‌توان در دوره آينده شاهد شركت خيل عظيم هنرمندان جهاني در آن باشيم.

اين هنرمند نقاش كشورمان در ادامه تصريح كرد: يكي ديگر از موفقيت‌هاي نخستين جايزه جهاني بيداري دعوت از چندين هنرمند برجسته تجسمي براي حضور و شركت در اين رويداد است و همين موضوع نقطه عطفي براي توجه بيشتر به اهميت اين رويداد جهاني است زيرا حضور اين هنرمندان برجسته مي‌تواند باعث تعامل بيشتر ميان هنرمندان تجسمي شود و همچنين فتح بابي براي رسيدن به مشتركاتي پيرامون پرداختن بيشتر به موضوعاتي چون بيداري اسلامي خواهد بود.

برزگر گفت:‌ اگر رشته‌هاي اين جشنواره افزايش يابد شاهد گسترش نگاه‌هاي متفاوت هنرمندان تجسمي كشورمان به موضوع بيداري اسلامي خواهيم بود.

وي گفت: نمايشگاه نخستين جايزه جهاني بيداري اسلامي تا بيست و دوم خرداد در موزه هنرهاي ديني امام علي (ع) ادامه خواهد داشت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار