استاد معماری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در چند سال اخير معماران مشهدی توانسته اند خود را در سطح بين المللی به خوبی مطرح نمايند.

محمد هادی متولی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهارداشت: مشهد به عنوان نخستین كلان شهر و پايتخت معنوی كشورمان، سالانه بيش از 10 ميليون زائر و مسافر را پذيرا می باشد و انتظار می رود تا فضاهاي معماری سطح شهر دارای ويژگی هايی باشد كه بتواند به بهترين صورت بيان مناسبی از خصيصه های اين كلان شهر را بيان نمايد.
وی با توجه به وجود دانشكده های معماری اضافه كرد: با توجه به وجود دانشكده های معماری كه در سطح شهر مشهد وجود دارد و اساتيد مطرحی كه در اين دانشكده ها مشغول به امر آموزش می باشند، هر ساله مهندسين معمار جوان تحويل جامعه داده می شود.
متولی افزود: شناسايی و اعتماد به مهندسين معماری جوان؛ خوش فكر و خلاقی كه در اين شهر مشغول به كار هستند ،در كنار مهندسين معمار با تجربه می تواند آينده خوبی را برای شهر مشهد به لحاظ اصول معماری اصيل اسلامی ترسيم نمايند.
وی ادامه داد: با صرف زمانی كوتاه در مورد بناهای مشهد در می يابيم كه در برخی از بدنه شهر ما آشفتگی کامل وجود دارد.
اين استاد دانشگاه افزود: ما بايد بدانيم كه نگاه به معماری اسلامی تنها استفاده از اشكال و فرم های معماری گذشته نيست بلکه اشكال معماری مطابق با تغيير نيازها و خواسته های مخاطبين در طول زمان تغيير می كند، اما موضوعی كه همواره در طول زمان ثابت می ماند مفاهيمی هستند كه از جهان بينی اسلامی ايران نشأت گرفته است.
متولی يادآورشد: بنابراين چيزی كه امروز در سطح شهر بسيار يافت می شود  المان های معماری گذشته و مردود شده است که از يك نگاه سطحی به موضوع حاصل می شود.
وی همچنين اضافه كرد: نكته مهم ديگر نيز برگزاری مسابقات و همایش های معماری در سطح شهر با حضور معماران است و باعث می شود تا شاهد حضور ايده های خلاق و بديع باشيم.
وی ادامه داد: اين ايده ها می توانند با كمك مسئولين در مراحل بعدی به نمادهايی فاخر برای شهر اسلامی و ايرانی مشهد تبديل شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.