معاون پيشگيري اداره كل سلامت شهرداري تهران گفت: دكه‌هاي روزنامه فروشي مجاز به عرضه مواد دخاني نيستند.

 ‌به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، رضا قهرماني در نشست خبري هفته بدون دخانيات گفت: پيرو مصوبه تهران شهر بدون دخانيات، برنامه‌هاي اجرايي را در سطح شهر تهران در نظر گرفتيم كه در هفته بدون دخانيات بر شدت اين برنامه‌ها افزوده مي شود.
 وي با بيان اين كه، 50 درصد درآمد دكه دارها از محل عرضه مواد دخاني است، افزود: به دنبال جلسات برگزار شده دكه‌هاي روزنامه فروشي در گام‌هاي اول همكاري خوبي داشتند و عرضه مواد دخاني را از معرض ديد خارج كردند اما در گام‌هاي بعدي مجمع امور صنفي همكاري خوبي نداشت و حتي اين موضوع به طرح دعوي در محاكم نيز كشيده شد.
 مهندس قهرماني تصريح كرد: جمع آوري عرضه مواد دخاني در دكه‌هاي روزنامه فروشي و بحث ساماندهي عرضه مواد دخاني عزم جدي تمام حوزه‌هاي مربوطه را مي‌طلبد.
وي گفت: دكه‌هاي روزنامه فروشي طبق قرارداد ما با آنها، مجاز به عرضه مواد دخاني نيستند و در مجمع امور صنفي پيشنهاد شد كه براي موضوع درآمد آنها از محل عرضه مواد دخاني، راه‌هاي جايگزين در نظر گرفته شود اما متاسفانه همكاري مناسبي از سوي صنف جرايد نداشتيم.
 وي در تشريح اقدامات شهرداري در هفته بدون دخانيات گفت: برپايي حدود هزار كارگاه و كلاس در مناطق 22 گانه تهران، برپايي برنامه‌هاي ورزشي با موضوع بدون دخانيات، راه اندازي مراكز بدون دخانيات مانند كلينيك‌ها و پارك‌ها، توزيع اقلام آموزشي در ايستگاه‌هاي منتخبي از مترو و ميادين تره بار، نمايش‌هايي به منظور حساس سازي مردم در زمينه عوارض دخانيات در هزار و 100 مسير پرتردد، نصب برچسب‌هايي با موضوع دخانيات در چهار هزار اتوبوس و هشت هزار تاكسي در سطح شهر تهران، گرفتن سيگار از سيگاري‌ها و اهداي گل به آنها از جمله اقدامات شهرداري است كه در هفته بدون دخانيات در سطح شهر تهران انجام مي‌دهد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار