در ادامه ششمين جلسه دادگاه اختلاس بيمه متهم(ن.ك.م)، گفت: صرف داشتن نمايندگي بيمه اتهام به حساب نمي‌آيد و من در جريان صدور چك‌ها نبوده‌ام.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه ششمين جلسه رسيدگي به اختلاس بيمه متهم خانم(ن.ك.م) به اتهام معاونت در اختلاس توام با جعل با تشكيل شبكه چند نفره به واسطه همكاري با كاركنان بيمه و وصول چك ناشي از اختلاس به مبلغ 922 ميليون و 285 هزار ريال در جايگاه حاضر شد و در دفاع از خود گفت:‌ اتهامات كيفرخواست را قبول ندارم،‌چك‌ها را از (خ) دريافت مي‌كردم و پس از وصول چك‌ها تمامي مبالغ را به وي تحويل مي‌دادم.

اين متهم در خصوص علت وصول چك‌ها توضيح داد: دلايلي را كه(خ) براي وصول چك مطرح مي‌كرد اين گونه بود كه اين چك‌ها متعلق به خسارت آسيب‌ديدگان است و اين اشخاص اتومبيل خود را براي تعمير به تعميرگاه بنده آورده‌اند و اين چك‌ها را براي اينكه ما سهم تعمير ماشين‌ها را برداريم به ما مي‌دهند، از شما مي‌خواهم كه اين چك‌ها را نقد كنيد.

وي افزود:( خ ) و (م.ح) را مي‌شناسم و در چك‌ها امضاي(م.ح) وجود داشت كه اعتماد مرا به اين موضوع جلب مي‌كرد.

در اين ميان نماينده دادستان خطاب به متهم گفت: شما (م.ح) را از كجا مي‌شناسيد؟ متهم گفت:‌از طريق يكي از بستگان مادرم براي كار در نمايندگي بيمه به وي معرفي شده بودم.

وي ادامه داد: پس از مدتي كه در نمايندگي بيمه(م.ح) كار مي‌كردم دچار مشكلات خانوادگي شدم و( خ) به من پيشنهاد داد كه با توجه به مدرك تحصيلي‌ام مي‌توانم نمايندگي بيمه تاسيس كنم و من مدتها نمي‌توانستم اين موضوع را با (م.ح) به خاطر اينكه در نمايندگي او كار مي‌كردم  مطرح كنم ولي پس از مدتي به وي گفتم اجازه مي‌دهد درخواست نمايندگي بيمه بدهم؟ (م.ح)  گفت شما كه نمي‌توانيد اينجا بمانيد پس هر كاري صلاح مي‌دانيد انجام دهيد.

متهم افزود: من در امتحان بيمه مركزي قبول شدم و نمايندگي بيمه گرفتم و هيچ كسي در اين امر به من كمك نكرد.

وي درباره نحوه وصول چك‌ها اظهار داشت: صبح‌ها (خ) به دفتر من مي‌آمد و چك‌ها را به من تحويل مي‌داد و دو روز بعد براي دريافت مبالغ چك به من مراجعه مي‌كرد و مبالغ را دريافت مي‌كرد.

متهم (ن-ك-م) با بيان اينكه در تمام چك‌ها آدرس و شماره‌ تلفن‌ها را درست نوشته ام تصريح كرد: آن زماني كه چك‌ها را نقد مي‌كردم دو سال از عمر نمايندگي بيمه من مي‌گذشت و اصلا فكر نمي‌كردم كه اين چك‌ها اشكال قانوني داشته و يا اينكه واسطه اختلاس باشند.

وي در پاسخ به سوال قاضي مبني بر اينكه چرا از ( خ) نمي‌خواستيد كه خودش چك‌ها را نقد كند تصريح كرد:‌ (خ) به من مي‌گفت كه من كارت ملي ندارم و نمي‌خواستم خانواده ام بدانند كه در تعميرگاه ماشين سهمي دارم و از اين طريق درآمد كسب مي‌كنم.

متهم افزود: من به( خ) اعتماد داشتم او نيز به واسطه اعتمادش به من از من مي‌خواست كه چك‌ها را برايش وصول كنم.

وي در آخرين دفاعيات خود خاطرنشان كرد: صرف داشتن نمايندگي بيمه اتهام به حساب نمي‌آيد؛ من در جريان صدور چك‌ها نبوده‌ام و به واسطه وجود امضاي  (م-ح) و اعتمادي كه به ( خ) داشتم چك‌ها را وصول مي‌كردم و همه مبالغي كه از محل وصول چك‌ها به حسابم واريز شدند بلافاصله از حسابم خارج شد و به (خ) تحويل دادم./پ3


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار