بیشترین خطای موجود در املانویسی دانش آموزان کم شنوا ارتباط بسیار بالایی با مشکلات شنوایی آنها دارد.

 فاطمه حسناتی  عضو هیات علمی گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خواندن و نوشتن یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباط هستند از جمله مهارت های مربوط به نوشتن املاء نویسی و مهارت کپی کردن است.
وی گفت: نوشتن املا خود مستلزم مهارت ها و توانایی های بسیار زیادی از جمله خواندن کلمه، تجزیه کلمات و تجسم شکل و ظاهر کلمه است دشواری های املا نویسی  ممکن است به علت نقص در هر یک از خرده مهارت های فوق  و یا به علت ترکیب از آنها باشد.
حسناتی تصریح کرد: بیشترین خطای موجود در املا نویسی دانش آموزان کم شنوا ارتباط بسیار بالایی با مشکلات شنوایی این دانش آموزان دارد و خطای بینایی حروف به میزان کمتری دیده می شود.
عضو هیات علمی گرفتار درمانی خاطر نشان کرد: استفاده از حس بینایی این کودکان و آموزش بیشتر تقابل های آوایی حروف، به پیشرفت مهارت املا نویسی این دانش آموزان کمک می کند./عط

برچسب ها: شنوایی ، آموزش ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار