فاطمه
حسناتی عضو هیات علمی گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم
پزشکی جندی شاپور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: خواندن و
نوشتن یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباط هستند از جمله مهارت های مربوط
به نوشتن املاء نویسی و مهارت کپی کردن است.
وی گفت: نوشتن املا خود
مستلزم مهارت ها و توانایی های بسیار زیادی از جمله خواندن کلمه، تجزیه
کلمات و تجسم شکل و ظاهر کلمه است دشواری های املا نویسی ممکن است به علت
نقص در هر یک از خرده مهارت های فوق و یا به علت ترکیب از آنها باشد.
حسناتی
تصریح کرد: بیشترین خطای موجود در املا نویسی دانش آموزان کم شنوا ارتباط
بسیار بالایی با مشکلات شنوایی این دانش آموزان دارد و خطای بینایی حروف به
میزان کمتری دیده می شود.
عضو هیات علمی گرفتار درمانی خاطر نشان کرد:
استفاده از حس بینایی این کودکان و آموزش بیشتر تقابل های آوایی حروف، به
پیشرفت مهارت املا نویسی این دانش آموزان کمک می کند./عط