فاطمه حسناتی عضو هیات علمی گروه گفتار درمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: خواندن و نوشتن یکی از ابزارهای اصلی برقراری ارتباط هستند از جمله مهارت های مربوط به نوشتن املاء نویسی و مهارت کپی کردن است .
وی گفت: نوشتن املا خود مستلزم مهارت ها و توانایی های بسیار زیادی از جمله خواندن کلمه، تجزیه کلمات وتجسم شکل و ظاهر کلمه است دشواری های املا نویسی ممکن است به علت نقص در هر یک از خرده مهارت های فوق و یا به علت ترکیب از آنها باشد.
حسناتی تصریح کرد: بیشترین خطای موجود در املا نویسی دانش آموزان کم شنوا ارتباط بسیار بالایی با مشکلات شنوایی این دانش آموزان دارد و خطای بینایی حروف به میزان کمتری دیده می شود.
عضو هیات علمی گرفتار درمانی خاطر نشان کرد: استفاده از حس بینایی این کودکان وآموزش بیشتر تقابل های آوایی حروف، به پیشرفت مهارت املا نویسی این دانش آموزان کمک می کند./چ