نخستین کانون هماهنگی دانش و صنعت استان ظهر امروز با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از کرمانشاه، نخستین کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری قیر طبیعی استان با عنوان کانون هماهنگی دانش و صنعت استان ظهر امروز به صورت رسمی با حضور استاندار و سرپرست دفتر تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و اعضا افتتاح شد.

سرپرست تجاری‌سازی دانش و صنعت در آیین افتتاحیه کانون هماهنگی دانش و صنعت استان اظهار کرد:  کانون دانش و صنعت چند سالی است که شروع به کار کرده است و استان کرمانشاه نیز در زمینه همکاری با این کانون نزدیک به یک‌سال است که با این کانون شروع به فعالیت و همکاری کرده است.

محمدجواد قاسمی تصریح کرد: در این کانون کار تحقیقی انجام نمی‌شود چرا که کار تحقیقی کار دانشجویان است.

وی افزود: ما باید در کانون راهمان را به هم نزدیک و از این امانت‌الهی که در اختیارمان قرار گرفته در راستای اشتغال جوانان استفاده ببریم و نگذاریم این قیر طبیعی به صورت ماده اولیه خارج شود لذا در این زمینه باید نقشه راه ترسیم شود و دورنما‌یی از اهداف کانون محقق شود.

قاسمی با اشاره به ارتباط مستقیم دانش و صنعت خاطرنشان کرد: برای برقراری این ارتباط باید بازدیدهای علمی اساتید و دانشجویان از این کانون به عمل آورند و یک ارتباط دوجانبه از هر لحاظ بین این دو گروه صورت بگیرد.

وی گفت: ماموریت کانون شناخت چالش‌ها و نیازهای آموزشی در راستای اهداف کانون و تدوین نقشه‌راه است.

سرپرست تجاری‌سازی دانش و صنعت تبادل افکاراز طریق فعال‌سازی، مستندسازی از موانع و چالش‌ها‌، تسهیل و تسریع در انتقال آخرین دستاوردها و... از وظایف کانون برشمرد.

وی از اختصاص 50 میلیون تومان اعتبار اولیه به کانون هماهنگی دانش و صنعت استان کرمانشاه خبر داد و اظهار امیدواری کرد که از این منبع اشتغال برای مردم این منطقه، نهایت استفاد را ببریم.

گفتنی است، ذخایر و چشمه‌های قیر طبیعی در استان‌های کرمانشاه‌، ایلام  و لرستان پیدا شده است و از قیر طبیعی 160 نوع محصول درست می‌شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.