نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: توهين به مقدسات اسلامي به علت انتقام‌جويي اسلام‌ستيزان از بيداري تفكر اسلامي در ايران، خاورميانه و جهان است.

حجت‌الاسلام علي سعيدي در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه توهين به مقدسات اسلامي به دليل انتقام‌جويي اسلام‌ستيزان از بيداري تفكر اسلامي که پس از انقلاب در ايران حاصل شد و انتشار آن در خاورميانه و دنياست؛ گفت: امروز اسلام بر روي تمام ايدئولوژي‌ها، نحله ها و انديشه هاي فلسفي، فكري و سياسي، سايه انداخته و كارآمدي آنها را به چالش كشيده است.

وي با اشاره به انحطاط ماركسيسم و با بيان اينکه انديشه ليبرال دموكراسي نيز امروز در حال دست و پا زدن براي نجات خود است؛ تصريح کرد: طبيعي است كه دشمنان اسلام و صاحبان اين انديشه به فكر مقابله با اسلام بيفتند. براي مثال جرج بوش جنگ صليبي نوين را به راه انداخت و پايه‌گذار جنگ اعتقادي جديد با انديشه‌هاي ديني اسلامي، ولايي و اصولگرايي شد و ساير حكام غربي نيز همواره در اين راستا گام برداشته اند.

سعيدي تهديد نظامي و جنگ رواني را از ديگر راهكارهاي اسلام ستيزان عليه كشورهاي داراي نظام اسلامي و مكتب هاي توحيدي دانست.

نماينده ولي فقيه در سپاه با يادآوري اهانت غرب به ساحت مقدس پيامبر(ص) و قرآن كريم اظهار داشت: به دليل اينکه ائمه اطهار(ع)، نماد انديشه و تفكر الهي اسلام هستند در كانون حملات اسلام‌ستيزان قرار مي گيرند و دشمنان اسلام، هر روز به يكي از اين بزرگواران اهانت مي كنند که امروز متاسفانه شاهد هجمه به ساحت مقدس امام هادي(ع) هستيم.

سعيدي تاكيد كرد: تنها راه مقابله با اين اقدامات، سيراب كردن اذهان و باورهاي مردم از فرهنگ ولايت اهل بيت و دين‌گرايي است تا اينکه جايي براي انديشه‌هاي انحرافي باقي نماند.

وي ادامه داد: در اين راستا اقدامات قابل تقديري انجام شده است و براي مثال زيارت جامعه كبيره در مقاطعي در مساجد سطح شهر قرائت مي شود و يا مسابقات و مراسمي از سوي سپاه، بسيج و ساير ارگان ها براي آشنايي بيشتر جوانان با ابعاد شخصيتي امام هادي(ع) و زيارت جامعه كبيره صورت گرفته است، اما اين اقدامات كافي نيست.

سعيدي خاطرنشان کرد: زيارت جامعه كبيره، منشور كامل اعتقادي است كه به تنهايي مي‌تواند ولايتمداري واقعي را تعريف كرده و آنرا تعميق ببخشد؛ بنا بر اين شايسته است كه اين مرجع ارزشمند در مراكز علمي، دانشگاهي و حوزوي تبيين شود تا ابعاد مختلف آن روشنگر راه جوانان باشد.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار