معاون سياسي دانشگاه علامه طباطبايي گفت: 1+5 كه بايد اعتمادسازي كند و با اتهام‌‌هاي واهي در صدد وقت‌كشي نباشد.

رامين شمسايي معاون سياسي دانشگاه علامه طباطبايي در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در مورد ارزيابي مذاكرات هسته‌اي بغداد، گفت: بعد از نشست استانبول برتري ايران در مواضع هسته‌اي براي همگان آشكار شد. به همين علت در مذاكرات بغداد غرب به فكر امتياز گيري از ايران افتادند.

شمسايي بيان داشت:‌ يكي از دلايل عمده عقب‌نشيني غرب در مذاكرات استانبول ايجاد جنگ و اختلاف داخلي در ايران بود. غرب با اين سناريو كه اگر خيال ايران از جانب دشمنان خارجي راحت شود، با توجه به انتخابات مجلس، دچار اختلاف‌هاي داخلي مي‌شود،‌سعي كرد كه در مذاكرات استانبول رضايت نسبي ايران را جلب كند.

معاون سياسي دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: يكي از نكات مثبت مذاكرات اخير، برگزاري آن در بغداد بود. زيرا عراق كشوري است كه در محور مقاومت قرار دارد و داراي مواضعي مشترك با جمهوري اسلامي ايران است.

وي در ادامه گفت:‌ در مذاكرات بغداد ايران با يك بسته پيشنهادي مكتوب وارد مذاكرات شدو انتظار داشت كه طرفين در صدد جلب رضايت ايران باشند. اما متاسفانه طرف‌هاي غربي باز هم به تكرار اتهامات واهي پرداختند.

شمسايي درخصوص تاثير مذاكرات عراق بر مذاكرات آتي مسكو گفت: جمهوري اسلامي ايران تا به امروز حسن نيت خود را در مذاكرات هسته‌اي نشان داده است و اين بار طرف غربي است كه بايد اعتمادسازي كند و با اتهام‌‌هاي واهي در صدد وقت‌كشي نباشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار