سفير جمهوري اسلامي عراق در ايران با بيان اينكه استفاده از انرژي هسته اي حق جمهوري اسلامي ايران است گفت: در مسئله هسته اي ايران هيچ راه حلي بجز گفتگو وجود نداشته و نبايد هيچ گونه شرط و شروطي براي مذاكره با ايران اعمال شود.

   مجيد الشيخ سفير جمهوري اسلامي عراق در ايران در گفتگوبا خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران با تاكيد بر اينكه معتقديم انرژي صلح آميز هسته اي حق مسلم جمهوري اسلامي ايران است گفت: انرژي هسته اي حق تمام كشورها و نه فقط ايران بوده و لذا ايران حق دارد انرژي صلح آميز هسته اي داشته باشد. 
 سفير عراق در كشورمان با اشاره به اينكه در مسئله هسته اي ايران هيچ راه حلي بجز گفتگو وجود ندارد تصريح كرد: عراق در راستاي مذاكرات 1+5 ايران نقش داشته ودراين زمينه شرايط را براي به نتيجه رسيدن فراهم كرده است.
  الشيخ تاكيد كرد: ما قبول نمي كنيم هيچ شرطي براي مذاكره با جمهوري اسلامي ايران گذاشته شود و قطعا شخصيت هاي مهم وتاثير گذار مذاكره كننده به راه حل مناسبي دست خواهند يافت. 
 سفير عراق در كشورمان در ادامه به برگزاري دوره بعدي مذاكرات 1+5 با ايران در مسكو اشاره كرد وگفت: تصور من اين است كه اين گفتگوها مسئله مهمي بوده و تاثير فراواني دارد و در مذاكره روسيه به راه حلي خواهند رسيد اما آنچه مهم است اين است كه راه حل درستي براي اين مسئله انديشيده شود.
 الشيخ در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برگزاري نشست گروه 1+5 با ايران در بغداد چه تاثيري در وجه بين المللي كشور عراق داشت گفت: عراق از همسايگان جمهوري اسلامي ايران بوده و حدود هزار و شصت و پنج كيلومتر خط مشترك مركزي با هم دارند قطعا از هميت بالايي برخوردار بود و قطعا در جايگاه عراق و جامعه بين المللي نيز تاثير گذار بوده است.
  همچنين سفير عراق در بخش ديگري از سخنان خود به مسئله مهم گرد و غبار كشورمان كه منشا آن را عراق مي دانند اشاره كرد و گفت: بحث گرد و غبار نه تنها ايران بلكه مردم عراق را نيز اذيت مي كند و مختص يك منطقه خاصي نيست چرا كه كشورهاي عراق عربستان كويت و سوريه در اين مسئله دخيل بوده و نقش دارند.
  وي تصريح كرد: بايد  كشورهاي درگير اين مسئله با برگزاي نشست  به راحل مناسبي دست پيدا كنند چرا كه يك امر مهم بوده و خواست مردم منطقه است./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار