وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید آثار هنری را تکلیفی برای نهادها و سازمان ها دانست و گفت: اکسپو 91 فرصت مناسبی است تا نهادها بودجه ای را که برای این امر تعیین شده است، صرف خرید آثار هنری کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، 'سیدمحمد حسینی'  با اشاره به رایزنی ها درباره حضور نهادهای دولتی در "اکسپو 91 " افزود: خرید آثار هنری از سوی سازمان ها و نهادها یک تکلیف است و قانون بودجه سال 90 این مسوولیت را برای خرید آثار هنری برعهده دستگاه ها گذاشته است و باید درصدی از این بودجه به خرید آثار هنری اختصاص یابد.
وی اختصاص بودجه برای خرید آثار هنری را حرکت خوبی دانست و گفت: زمینه عرضه آثار هنری مناسب و سطح بالا در اکسپو فراهم شده و دستگاه های مختلف نیز با حضور در این بازار فروش می توانند خرید انجام دهند.

به گفته حسینی، این حرکت علاوه بر آنکه کمکی به هنرمندان است، بحث اقتصاد هنر را نیز رونق می دهد، بنابراین انتظار می رود دولت حمایت های جدی در این زمینه داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: لازم است نهادهای دولتی به صورت جدی، خرید آثار هنری را در برنامه خود داشته باشند. این امر هم بجز نگاه جدی به مقوله هنر میسر نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این نگاه نیز فقط معطوف به هنرهای تجسمی نیست، زندگی ما و حتی معماری ما نیز از قدیم با هنر آمیخته شده است و امروز می بایست این نگاه تقویت شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزاری اکسپو را حرکت موثری برای حمایت از هنرمندان کشور خواند و ابراز امیدواری کرد، با مشارکت نهادها و خریدارن خرید خوبی در این اکسپو داشته انجام شود و استقبال خوبی از آن صورت گیرد.

اکسپو 91 از سوی بنیاد فرهنگی، هنری رودکی 28از خرداد ماه تا 12 تیر ماه برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار