به گزارش
باشگاه خبرنگاران از روابط عمومي اکسپو 91، سلطانعلی گفت: یکی از پیش شرطهای اینکه یک اکسپو خوب حرفهای پیش رو داشته باشیم این است که فرهنگسازی و اطلاع رسانی درستی برای آن انجام شود. متاسفانه در این زمینه ضعف بزرگی در جامعه وجود دارد و به غیر از دستاندرکاران و فعالان حوزه تجسمی، مدیران و مسوولان خرید سازمانها و حتی آحاد مردم اطلاع درستی در زمینه برگزاری اکسپو و اصولا فرهنگ خرید آثار هنری ندارند. بنابراین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي باید با نقش راهبردی از روشهای مختلفی برای یک برنامه ریزی یکپارچه و منسجم اطلاع رسانی استفاده کند تا اعتباری دائمی برای اکسپو ساخته شود، چنانكه که در کشورهای دیگر هم این کارها انجام می شود و از پیش از برگزاری و در طول برگزاری حراج ها و اکسپوها تمام شهر، رنگ و بوی این ماجرا را به خود میگیرد. فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست در این زمینه وجهه و اعتبار اکسپوی هنرهای تجسمی را اعتلا میدهد.
مدیر گالری ایده نقش نهادهای خصوصی را در برگزاری اکسپو بسیار مهم دانست و افزود: متاسفانه درحال حاضر حضور بخش خصوصی چندان پررنگ نیست آن هم به دلیل فاصلهای است که بین بخش خصوصی و دولتی وجود دارد و مي بايست در سیاستگذاریها، دولت کمک بیشتری از گالری داران بگیرد.
سلطانعلی با اشاره به نحوه ارزیابی و قیمت گذاری آثار ادامه داد: پرورش و آموزش کارشناسان در این زمینه بسیار واجب و حیاتی است، چرا که در این عرصه فقدان متخصص بسیار محسوس است.
وی تصریح کرد: برگزاری اکسپو با وجود كاستي ها در اقتصاد هنر بسیار موثر است، به خصوص با اختصاص بودجه یک دهم درصدی؛ تنها باید برای آن فرهنگ سازی کرد و این وظیفه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است که با تبلیغات و اطلاع رسانی درستی، این مهم را انجام دهد.
اكسپو ۹۱ از سوي بنياد فرهنگي، هنري رودكي 28خرداد تا 12 تيرماه سال جاري برگزار مي شود./م