معاون امداد و نجات هلال احمر از ورود 20 فروند شناور تندرو امداد و نجات به ناوگان امداد دريايي کشور در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران، حيدر حيدري گفت: اين شناورهاي تندرو از قابليت هاي زيادي براي امداد و نجات برخوردارند و با سرعت بالاي خود مي توانند در مدت زماني كوتاه در محل حادثه حاضر شوند.
حيدري با بيان اينكه خريد اين شناورها در معاونت اداره تدارکات و پشتيباني سفارش داده شده است ، گفت: به منظور خريد اين 20 فروند 40 ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات ملي هزينه شده است.
معاون امداد و نجات هلال احمر ،خاطرنشان کرد: اين شناورهاي نجات تندرود در پايگاه هاي امداد و نجات دريايي هفت استان ساحلي تقسيم خواهد شد.
وي ادامه داد:استان هرمزگان داراي دو پايگاه امداد و نجات دريايي در بندر عباس و جزيره کيش است ،استان بوشهر نيز سه پايگاه امداد و نجات ،سيستان و بلوچستان يک پايگاه امداد و نجات و خوزستان نيز يک پايگاه امداد و نجات دارد که امسال به همه آنها شناورهاي نجات تندور اختصاص داده خواهد شد.
حيدري ،همچنين از اختصاص تعدادي از اين شناورهاي تندور به پايگاه هاي امداد و نجات دريايي در استان هاي شمالي کشور خبر داد و يادآور شد : پايگاه هاي امداد و نجات دريايي هلال احمر در درياچه هاي چادگان در اصفهان و زريوار در گردستان نيز به اين شناورها مجهز خواهند شد.
وي تصريح کرد:قصد داريم اين شناورها را در نزديکترين نقطه به مراکز طرح سالم سازي دريا مستقر كنيم تا به سرعت براي امداد و نجات و يا اخطار به کساني که خارج از محدوده طرح شنا مي کنند، وارد عمل شوند .
لازم به ذکر است،معاون امداد و نجات هلال احمر ،پيش از اين از خريداري و راه اندازي 10 فروند شناور آمبولانس دريايي در سال جاري خبر داده بود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار