علي لاريجاني صبح امروز(شنبه) در ديدار با اعضاء يگان حفاظت مجلس شوراي اسلامي از عملكرد 4ساله آنها در مجلس هشتم تقدير كرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني، صبح امروز (شنبه) در جمع کارکنان يگان حفاظت مجلس شوراي اسلامي به مناسبت پايان هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي حاضر شد و سخنراني کرد.

در ابتداي اين نشست فرمانده يگان حفاظت مجلس شوراي اسلامي، محمدرضا باقرپناهي فرمانده يگان حفاظت مجلس شوراي اسلامي به تشريح عملکرد اين يگان پرداخت و گفت: مأموريت اين يگان حفاظت از شخصيت هاي مجلس، شوراي نگهبان، و همچنين اماکن حساس از جمله مجلس شوراي اسلامي قديم و شوراي نگهبان است که تا امروز با گذشت بيش از سي و سه سال از عمر پربرکت جمهوري اسلامي، سپاه پاسداران مفتخر است كه با توکل برخدا، حمايت همه جانبه روساي مجلس، هيئت رئيسه، نمايندگان و معاونت اجرايي مجلس با تمام توان از شخصيت ها محافظت كرده است.

وي ادامه داد: روزانه حدودا 3 هزار نفر از مراجعين به مجموعه مجلس وارد مي شوند که يگان حفاظت وظايف خود را دنبال مي كند.


فرمانده يگان حفاظت مجلس، افزود: روزانه 500دستگاه اتومبيل وارد مجلس مي شود که از هر 4 مبادي ورودي کنترل ها انجام و همچنين يگان حفاظت مجلس هر روز حدود 5000 بسته را بازرسي و چک مي کند.

وي در خاتمه گفت: با عنايت به اينکه حدود4 دوره در اين مجموعه خدمت کرده ام هيچ دوره اي مثل مجلس هشتم رويکرد حفاظتي نداشته است.

*درخواست معاونت اجرايي مجلس براي سفر چهل نفر از اعضا يگان حفاظت براي سفر به مکه مکرمه

همچنين محمد رضا افراشته معاونت اجرايي مجلس شوراي اسلامي، در ادامه اين جلسه به طرح مسايلي پرداخت و گفت: انصافا  دوره هشتم در قياس با دوره هاي گذشته بر اساس گزارشات همکاران يگان حفاظت برخورد بسيار ارزشمند اخلاقي را با نمايندگان، ارباب رجوع و کارمندان مجلس داشته و حتي يک مورد گزارش بد اخلاقي از سوي  مرجوعين به مجلس ارائه نشده است.

وي در ادامه از علي لاريجاني خواست براي چهل نفر از اعضاي يگان حفاظت مجلس بودجه اي براي مشرف شدن آنها به سفر مکه مکرمه اختصاص دهند.

افراشته تصريح كرد: جلسه اي با حضور هيئت رئيسه مجلس براي افتتاحيه مجلس نهم برگزار خواهيم کرد.

*فتح خرمشهر مدال افتخاري بر سينه ملت ايران است

علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينکه قرار بود اين جلسه  سوم خرداد ماه و همزمان با فتح خرمشهر برگزار شود ولي زمان آن تغيير کرد از زحمات يگان حفاظت مجلس و شوراي نگهبان که طي اين دوره چهار ساله کار حفاظت از اين نهادها را برعهده داشتندتقدير كرد و افزود: تلاش يگان حفاظت مجلس شايسته تقدير است و اگر امنيت و ثبات در مجلس حاكم نبود نمي توانستيم به امور مردم رسيدگي كنيم.

 وي در ادامه به فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: مسئله فتح خرمشهر يک مدال افتخار بر سينه ملت ايران است که با حضور جدي پاسداران عزيز و رزمندگان بسيجي محقق شد و اين هم يکي از برجستگي هاي سپاه پاسداران بود که در  مدتي کوتاه توانست با کمک ارتش و بسيج حصر آبادان را بشکنيم و خرمشهر آزاد شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه فتح خرمشهر معادلات را در منطقه  تغيير داد، اظهار داشت: فتح خرمشهر فقط يک فتح نظامي نبود بلکه شرايط را در منطقه تغيير داد به همين دليل هم غربي ها و هم شوروي سابق و هم مرتجعين منطقه دور هم جمع شدند و شروع به يک طراحي جديد کردند.

لاريجاني در ادامه با بيان اينکه در دوران جواني توفيق خدمت در سپاه پاسداران را داشته، اظهار داشت: سپاه پاسداران نهادي است که پس از انقلاب به خاطر شرايط سختي که در آن زمان وجود داشته از افراد انقلابي و جان برکف تشكيل شد.

وي ادامه داد: سپاه پاسداران مانند ساير نهادها و ارگان ها نبوده بلکه نهادي است كه از ابتداي انقلاب در  صيانت و مجاهدت از آرمان هاي نظام تلاش كرده است.

نماينده مردم قم درادامه با بيان اينکه سپاه پاسداران در اوايل انقلاب با چند مسئله در داخل و خارج  از کشور مواجه شده بود، گفت: بخشي مربوط به شيطنت ها و موذي گري هاي آمريکا و غرب بود که در گوشه هايي از کشور شروع به تحرک کردند و بحث تجزيه طلبي و کارهاي تروريستي را به راه انداختند و چندين منطقه ما را ناامن کردند.


وي تصريح كرد: يکي از مأموريت هاي مهم سپاه اين بود که با اين جريانات مقابله کند که در اين موضوع هم موفق عمل کرد و علت اين توفيق نيز روحيه مجاهدت و گذشتي بود که در بطن ذهن آنها جا افتاده بود
.
لاريجاني ادامه داد: يک بخش ديگر از مسائلي که سپاه با آن مواجه بود مربوط مي شد به تحرکات برخي از گروه ها در ترور شخصيت ها چرا که آن زمان شخصيت هاي سياسي ما محافظ نداشتند.
و من به ياد دارم که بعد از يکي دو ترور که گروه فرقان انجام داد يک اطلاعيه نيز نوشته بود که در آن نسبت به  شهيد مطهري هتاکي هايي را ارائه کرده بودند و زماني که اطلاعيه را خواندم احساس کردم که نفر بعدي ترور ايشان هستند، لذا به منزل ايشان رفتم و با يکي از دوستان طرح موضوع کرديم.

وي با بيان اينکه شهيد مطهري در آثارش از انحرافات گروه فرقان ياد کرده بود، اظهار داشت: گروه فرقان يک گروه به ظاهر مذهبي بود، ظاهر ادبياتش اسلامي بود و تفسيرقرآن مي کرد اما مايه تفسيرهايش مارکسيستي بود و شهيد مطهري نيز با مقدمه اي که بر کتاب "علل گرايش مادي گرايي" نوشته بود، پرده نفاق آنها را برملا کرد و اين ويژگي مطهري بود که هراسي از آنها نداشت.

وي با بيان اينکه در آن زمان  در صدا و سيما مشغول خدمت بوده تصريح كرد:  در آن موقع از ايشان خواستم حفاظت وي را برعهده گيرم ،ولي وي خنده اي کرد و گفت، مي خواهم روال عادي در زندگي داشته باشم.

لاريجاني ادامه داد:همين بحث ترورها باعث شد سپاه يک مأموريت جديد پيدا کند و آن حفاظت از رجال سياسي بود، اگرچه اين مسئوليت جديد فشار زيادي به سپاه وارد مي کرد ولي کمک مي کرد قدرت و تحرک سپاه بيشتر شود.


رئيس مجلس هشتم با اشاره به زمان رياست جمهوري بني صدر  گفت: بني صدر هم رئيس جمهور بود و هم فرماندهي کل قوا را برعهده داشت، کاري که وي در اين زمان انجام مي داد اين بود که نمي گذاشت نيروهاي سپاه و بسيج به جبهه ورود پيدا کنند لذا باعث شد خرمشهر و آبادان سقوط کند و حرف هاي عجيبي هم مي زد که بايد به شيوه اشکانيان عمل کنيم و زمين بدهيم و زمان بگيريم!

لاريجاني با بيان اينکه بني صدر حتي زماني که در جبهه بود روزنامه انقلاب اسلامي داشت که براي آن مقاله مي نوشت و دائما به آتش تفرقه در داخل مي دميد اظهار داشت:  در آن زمان بني صدر درمقاله هاي خود رهبران حزب جمهوري اسلامي را مانند شهيد بهشتي و شهيد باهنر متهم به انحصار طلبي مي کرد و مانع از آن مي شد که روال حکومت سامان بگيرد و دائما با قوه قضائيه و مجلس درگير بود، البته امام (ره) نيز خيلي تحمل کردند براي اينکه اولين تجربه اي که در انتخاب رئيس جمهور داشتيم منتج به موارد غيرعادي نشود.

وي در ادامه با بيان اينکه در داخل نيز منافقين اطراف بني صدر بودند، گفت: در داخل نيز وضع سياسي به گونه اي بود كه سر قضيه لايحه قصاص به خيابان ها ريختند و جبهه ملي نيز از اين کار حمايت مي کرد، بنابراين منافقين از آنجا شروع کردند به ترور کردن شخصيت ها و اينجا باز سپاه يک مأموريت جديد پيدا کرد که آن مبارزه با گروهک تروريستي منافقين بود.


نماينده مردم قم  با اشاره  اينکه در آن زمان سپاه گشت ثار الله را راه انداخت و با دقت عمل مي کرد گفت: اين مساله سبب شد واحد اطلاعات که بعدها پايه تشکيل وزارت اطلاعات شد،‌ بنابراين مقابله با جريان تروريستي يک مقوله جديد بود که سپاه بايد آن را انجام مي داد که در اين مورد نيز بسيار موفق عمل کرد.

** سپاه مبتني بر عقيده ديني حركت مي كند

رئيس مجلس هشتم شوراي اسلامي اظهار داشت: خصوصيات  سپاه اين است که يک جريان مکتبي و مسلکي است و روي عقيده کار مي کند در دستش سلاح هست ولي سلاح ايمانش قويتر است.

علي لاريجاني با بيان اينکه سپاه در درون يک شرايط نظامي متولد شد و رشد پيدا کرد و به اين جايگاه دست يافت گفت: همين دليل باعث شده که امروز سپاه پاسداران بزرگترين قدرت خاورميانه باشد که از نيروهاي مسلمان و مقتدر در بدترين شرايط از کشور دفاع مي کند.

رئيس مجلس هشتم با اشاره به  عمليات محير العقول فاو، اظهار داشت: ابتکارات سپاه نيز از ويژگي هاي خاص سپاه است که توانست با سرعت عمل و با روش هاي سنجيده عمليات فاو بخوبي انجام شود.

وي در ادامه به تشريح علت توفيق سپاه پرداخت  و گفت: پايه گذاري سپاه پاسداران براساس تقوا و ثانيا که براساس يک جريان مکتبي و مسلکي شکل گرفت همانطور که شهيد مطهري تأکيد داشت: "مسلمان واقعي کسي است که مسلکي باشد يعني هدف دار باشد".


لاريجاني در ادامه با بيان اينکه سپاه پاسداران در بحث هواپيما ربايي در اواسط جنگ به خوبي ظاهر شد گفت: اين موارد کارنامه هاي افتخار آميزي براي سپاه پاسداران است که بايد قدردان آن باشييم و همه مي دانند که سپاه پاسداران به هر ميداني که ورود پيدا کند به دنبال منفعت نيست.

** وحدت مهمترين شرط پيروزي جهان اسلام

وي بيان اينکه ملت هاي مسلمان با توجه به صحبت هاي امام (ره) بايد وحدت جهان اسلام را مد نظر قرار داشته باشند، گفت: چندي پيش خاطرات البرادعي چاپ شد که البرادعي در خاطرات خود مي گويد براي من تعجب آور است که فشاري که برخي از رهبران کشورهاي عربي بر مسئله هسته اي ايران وارد مي کنند بيشتر از غربي ها است که اين مايه تأسف است چرا که اين مسئله پشتوانه دنياي اسلام است و باعث افتخار مسلمانان مي شود.

رئيس مجلس هشتم شوراي اسلامي با بيان اينکه درسال هاي اخير براي بنيه دفاعي کشور بودجه هاي معقولي درنظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: معتقدم براي  افزايش بنيه دفاعي کشور بايد بودجه مطلوبي درنظر گرفته شود تا سپاه پاسداران بتواند قوي و سرزنده باشد و سازنده عمل کند./پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار