معاون وزیر نیرو در امور برق گفت: برق سد گتوند در شبکه برق کشور پایداری را به ارمغان می‌آورد و در شرایط کنونی برق این سد در مدار ملی قرار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد بهزاد در مراسم افتتاح نیروگاه برق سد گتوند اظهار داشت: در شرایط کنونی برق سد گتوند در مدار کشور قرار گرفته است و شرایط در استان خوزستان از نظر نوسانات برقی پایدارتر شده است.

وی با اشاره به اینکه برق سد گتوند در شرایط کنونی به اهواز می‌رسد، افزود: در شرایط کنونی برق سد گتوند به پست مهزیار اهواز می‌رسد و برای انتقال برق این سد به استان مرکزی نیز در حال اجرای پروژه‌ای مجزا هستیم.

وی خاطر نشان کرد: برق سد گتوند قرار است در ماه‌های آینده به استان مرکزی برسد و برای این مهم در حال احداث شبکه مورد نیاز این انتقال به طول 322 کیلومتر هستیم.

بهزاد افزود: در شرایط کنونی شبکه مورد نیاز برای انتقال برق این نیروگاه به استان مرکزی بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تاکید کرد: نیروگاه سد گتوند در فاز نخست در یک هزار مگاوات و در فاز توسعه توانایی تولید 2 هزار مگاوات بر ساعت برق را دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق افزود: سد گتوند در سال بیش از 4 میلیارد کیلووات بر ساعت برق تولید می‌کند که رقمی بسیار زیاد است.

وی تأکید کرد: با افتتاح کامل نیروگاه این سد تولید برق داخلی به 66 هزار و 106 مگاوات بر ساعت برق می‌رسد که در شرایط کنونی رقمی ایده‌آل است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.