موسسات رسانه اي ما به بنگاه هاي پول سازي شباهت دارند، زيرا به جز جنبه هاي اقتصادي، به اصول لازم براي جهاني شدن توليدات سينمايي ايران توجهي ندارند.

اباذر كبيري كارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما تئاتر گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران گفت: سينماي ايران با اصول حرفه اي فيلمسازي در دنيا فاصله دارد، و كم كردن آن به ورود سينما در برنامه هايي كه مي‌تواند آن را به مقصد نهايي برساند، بستگي دارد.

وي افزود: حضور در جشنواره هاي معتبر دنيا به ويژه در بازار فيلم آن ها، يكي از راه هاي مناسب براي بين المللي شدن سينماي ايران خواهد بود.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: فروش فيلم هاي داخلي در بازارهاي جشنواره هاي معتبر دنيا در سال هاي اخير براي سينماي كشور يك رويا بوده است.

كبيري اضافه كرد: موسسات رسانه اي در داخل كشور به بنگاه هاي پول سازي تبديل شده اند، و به جز جنبه هاي اقتصادي به اصول و مباني لازم جهت جهاني شدن توليدات سينماي كشور توجهي ندارند.

اين كارگردان سينما ادامه داد: شركت هاي فيلمسازي در قالب موسسات رسانه اي تاكنون به دليل برخي مشكلات سعي كردند، خود را از جريان بين المللي كردن توليدات داخلي با حضور در جشنواره ها كنار بكشند.

كبيري ابراز داشت: موسسات رسانه اي با ساختار خصوصي و دولتي بايد در جهت تامين سلايق مخاطب حركت كنند و تفكرات جهاني را در ذهن خود پرورش دهند.

اين كارگردان سينما اظهار داشت: موفقيت در بازار تجارت جهاني تنها براي مقدار اندكي از فيلم هاي ما اتفاق افتاده و بايد دامنه آن با اتخاذ تدابير لازم از سوي مسئولان سينما گسترده شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار