استاندار اردبیل گفت: تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل نه تنها کم نیست بلکه برای انجام سفرهای هوایی مطلوب و مناسب است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در جلسه توسعه زیرساخت‌های استان اردبیل اظهار داشت: گاه پروازهای فرودگاه‌ اردبیل و پارس‌آباد با 20 درصد ظرفیت خالی برقرار است اما به خاطر ضرورت دایر بودن این پروازها ما با حمایت‌ها و جلب نظر شرکت‌های مختلف سعی می‌کنیم این پروازها را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: برای توسعه فرودگاه اردبیل در سفر سوم و چهارم دولت مقرر شد تا دستگاه آی‌ال‌اس (کت 2) نصب شده و تطویل یک باند فرودگاه اردبیل انجام شود تا در نشست و برخاست پروازها مشکل خاصی  به وجود نیاید و این کار با ضریب اطمینان بیشتر انجام شود.

صابری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اولاترین زیرساخت‌ها تامین و تجهیز شبکه حمل و نقل ریلی زمینی و هوایی در استان اردبیل است، افزود: باید اذعان کنیم در بحث توسعه راه و ایجاد مسیرهای ارتباطی با شرایط مطلوب آسفالت در شهرها و روستاها از میانگین کشوری فاصله داریم و در این زمینه نسبت به سایر استان‌ها عقب هستیم. 

این مسئول ابراز داشت: هرچند در برخی از شهرستان‌های استان بیش از 50 درصد راه‌های روستایی آسفالت شده اما در برخی از شهرستان‌ها و مناطق روستایی و جاده‌های فرعی با میانگین آسفالت مناسب فاصله داریم که امیدواریم با عنایت و توجه ویژه حداقل به میانگین کشوری دست یابیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای رسیدن به کیفیت مطلوب آسفالت جاده‌ها در برنامه پنچم و با عنایت دولت اعتبار ویژه در نظر گرفته شده تا از شرمندگی مردم بیرون آمده و گلایه‌ها و نقدهای مردم در دست‌اندازها و چاله‌های متعدد جاده‌ها را با عمل و کار بیشتر به رضایت و خشنودی تبدیل کنیم.

 صابری در بخش دیگری از سخنان خود دلیل ایجاد مشکلات متعدد در حوزه کار را گستردگی کار، کمبود اعتبارات و وضعیت آب و هوایی استان اردبیل در قیاس با سایر استان‌ها اعلام کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این استان بیش از نیمی از سال بارش برف و باران اتفاق می‌افتد عمر مفید آسفالت روکش و زیرسازی بسیاری پایین‌تر است ولی با این وجود در برنامه پنچم توسعه توجه جدی به این حوزه، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد./ج1

برچسب ها: فرودگاه ، اردبیل ، ریل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.