مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان از افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به 420 تومان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران گرگان ؛ مدیرکل غله استان گلستان گفت : با موافقت دولت ، نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیازكشاورزان در هركیلوگرم 250ریال افزایش یافت.
سیاوش حسین پور افزود : بر این اساس قیمت خرید تضمینی گندم درسال زراعی جاری از 395 تومان به 420 تومان افزایش یافت.
وی افزود : در پی پیشنهاد مشترك وزارتخانه های كشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت ، هیات وزیران با افزایش نرخ تضمینی خرید گندم مازاد بر نیاز كشاورزان موافقت كردند. حسین پور اضافه کرد : از آنجایی که کشاورزان از قیمت خرید تضمینی 395 تومانی گندم امسال گله مند بودند ، با پیگیری و مکاتبات ، موضوع پایین بودن قیمت خرید تضمینی در هیئت دولت مطرح و با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت و موافقت ریاست جمهور به اتفاق آرا قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد : از این طریق علاوه بر تشویق بخش خصوصی به حضور موثرتر در امر خرید ، زمینه فروش گندم توسط گندم کاران زحمتکش گلستانی با قیمتی بالاتر از قیمت تضمینی را در بازار آزاد فراهم آورد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان درپایان سطح زیر كشت گندم در استان گلستان را حدود 390هزار هكتار عنوان كرد و گفت : از این میزان 163هزار هكتارکشت آبی و 219هزار هكتار کشت دیم است و با توجه به نزولات جوی اخیر، وضعیت زراعت گندم استان بسیار خوب پیش بینی می شود و امید داریم امسال حدود یک میلیون تن گندم در سطح مزارع استان گلستان استحصال شود./ج1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.