نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد: مواضع و سخنان جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی ضد جمهوری اسلامی ایران، صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در نامه خزاعی به رئیس دوره ای شورای امنیت با اشاره به تهدیدات اخیر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضد تاسیسات هسته ای ایران و دیگر اظهارات جنگ طلبانه مقامات این رژیم آمده است: این قبیل مواضع و سخنان، تحریک آمیز، غیر موجه و خلاف مقررات بین المللی است که باید با قدرت محکوم شود.

این نامه که رونوشتی از آن به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد هم ارسال شده است، تاکید دارد: این قبیل اظهارات، نقض آشکار اصول اساسی منشور ملل متحد و اصول اساسی قوانین بین المللی است و اقدامی ضد تلاش های جهانی در جهت تقویت صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود.

نماینده کشورمان با اشاره به اینکه ایران همواره از کشورهای پیشرو در مخالفت با تولید و انبار هرگونه سلاح کشتار جمعی و از جمله سلاح های اتمی بوده، آمده است: جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت عضو ان پی تی، در مناسبتهای مختلف از جمله در نشست های بین المللی مرتبط،
به طور رسمی اعلام کرده است که سلاحهای هسته ای به عنوان مهلک ترین و غیر انسانی ترین سلاح، از نظر مذهبی و قانونی جایگاهی در نظریه دفاعی و نظامی کشورمان ندارد.

خزاعی در این نامه می افزاید: ایران از سال 1974 میلادی تاکنون در جهت تحقق منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه، در چارچوب منشور ملل متحد و کنفرانس بازنگری ان پی تی، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی همچنین در این نامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ و حمله ضد هیچ ملتی نبوده و نخواهد بود، تاکید کرده است: با این حال ایران، براساس حق ذاتی خود و بر اساس ماده 51 منشور ملل متحد، در اقدام برای دفاع از خود و پاسخ به هرگونه حمله علیه ملت ایران و اتخاذ اقدامات دفاعی متناسب، لحظه ای تردید نخواهد کرد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد اظهارات فتنه جویانه و ادعاهای بی اساس مقامات رژیم صهیونیستی ضد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را در شرایطی که این رژیم سیاه ترین پرونده ها در زمینه اشغالگری، بیرحمی و جنایت ضد بشریت دارد، امری مضحک خوانده و نوشته است: سلاحهای اتمی رژیم صهیونیستی و توسعه مخفیانه آنها، مهمترین تهدید ضد صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

خزاعی در پایان این نامه از رئیس دوره ای شورای امنیت خواسته است این نامه به عنوان سند شورای امنیت ثبت و منتشر شود.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به تازگی در مصاحبه ای گفته است: توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، احتمال حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران را رد نمی کند.

ایهود باراک افزوده است: ایران هسته ای قابل تحمل نیست و هیچ گزینه ای از روی میز نباید برداشته شود./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار