تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس هفته آینده در هئیت تحقیق اخلاق در مطبوعات که در پی رسوایی شنود پیام های تلفنی شهروندان انگلیسی تشکیل شد به پرسش های اعضای هئیت پاسخ می دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بلر که از سال 1997 تا سال 2007 نخست وزیر انگلیس از حزب کارگر بود احتمالا در جلسه روز دوشنبه هیئت تحقیق لویسون درباره ماهیت روابط دولت خود با موسسه رسانه ای نیوز کورپریشن روپرت مرداک به پرسش ها پاسخ خواهد داد.

بلر 59 ساله ، که یک روز کامل به پرسش های هیئت تحقیق پاسخ خواهد داد ، پدرخوانده یکی از فرزندان مرداک است. روزنامه «سان» متعلق به مرداک که پرفروش ترین روزنامه انگلیس است در سه انتخابات از بلر حمایت کرده بود.

جرمی هانت ، وزیر فرهنگ انگلیس که تاکنون در برابر فشارها برای استعفا مقاومت کرده است نیز روز پنجشنبه به پرسش های هیئت تحقیق لویسون پاسخ خواهد داد.

این هیئت ماه گذشته برخی نامه های الکترونیکی را منتشر کرد که نشان می داد دفتر جرمی هانت اطلاعاتی را درباره تلاش موسسه نیوز کورپوریشن برای به دست گرفتن کنترل کامل شبکه بزرگ تلویزیون اشتراکی «بی اسکای بی» به این موسسه داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار