روحانی برجسته بحرینی تاکید کرد: مردم بحرین به تظاهرات خود ادامه می دهند و رژیم آل خلیفه نیز چاره ای جز پذیرش خواسته های مشروع ملت ندارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، شیخ عیسی قاسم در بخش سیاسی خطبه نماز جمعه در مسجد امام صادق(ع) منطقه الداز با اشاره به فریبکاری های رژیم آل خلیفه در غیر مسالمت آمیز و به حق نشان دادن انقلابیون بحرینی گفت: رژیم بحرین از بدترین رژیم ها در نقض حقوق بشر در همه زمینه ها است. نمی توان نقض این حقوق را انکار کرد. طرف های بین المللی و حتی متحدان رژیم آل خلیفه نیز این سرکوبگری ها را محکوم کرده اند. در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو شماری از کشورها از رژیم بحرین خواستند به حقوق بشر احترام بگذارد، به شکایت های مردمی درباره شکنجه تظاهرکنندگان توجه داشته باشد و مجرمان را محاکمه عادلانه کند. شماری زیادی از مسئولان ارشد بحرینی در این جرایم خطرناک نقش دارند. شورای حقوق بشر صداقت ادعایی رژیم را در اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی دریافت نکرد. این کمیته از سوی رژیم و نه از سوی مردم تشکیل شده بود.
وی افزود: چگونه نماینده این رژیم در این نشست می تواند مدعی شود هیچ زندانی سیاسی در بحرین وجود ندارد این در حالی است که صدها و هزاران نفر از فعالان سیاسی این کشور زندانی هستند. زمان آن رسیده است که رژیم بحرین به انکار واقعیت موجود در بحرین پایان دهد و اقدامات جدی برای پایان دادن بحران نقض حقوق بشر در بحرین اتخاذ کند. زمان آن رسیده است که رژیم از دروغپردازی های رسانه ای و انکار حقایق روشن نظیر مخالفت گسترده مردمی پایان دهد. روشن است که یک مخالفت گسترده مردمی در بحرین وجود دارد که در بیش از یک سال گذشته خواسته های به حقی را مطرح کرده است. مردم تظاهرات می کنند ولی متاسفانه رژیم مدعی است گروه معدودی در بحرین تظاهرات می کنند.
عیسی قاسم تاکید کرد: رژیم بحرین همچنان به زندانی کردن تظاهرکنندگان و فعالان سیاسی و نقض حقوق بشر به صورت گسترده و آشکار ادامه می دهد. دروغپردازی،سرکوب و فتنه گری رژیم قابل قبول نیست. زمان آن رسیده است که رژیم بحرین به خواسته های حقوقی و سیاسی مردم پاسخ مثبت دهد و تنها راه پایان یافتن بحران جاری در این کشور اجرای فوری این خواسته ها است.
مردم بحرین برای دفاع از عزت و کرامت خود به تظاهرات خود ادامه می دهند و از بیان خواسته های بر حق خود عقب نشینی نخواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: ملت بحرین بسیار شگفت زده است که چگونه هیئت رژیم در شورای حقوق بشر سازمان ملل از این شورا می خواهد این مساله را تایید کند هیچ زندانی سیاسی در زندان های بحرین وجود ندارد ولی این هیئت می داند صدها و هزاران نفر در زندان های رژیم به سر می برند و دلیل زندانی بودن شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز یا بیان خواسته سیاسی بوده است.
صدها نفر از فعالان سیاسی،اساتید و روحانیون بحرینی به دلیل بیان خواسته های سیاسی زندانی و در زندان های رژیم شکنجه شدند. رژیم با اعمال فشار و شکنجه شماری از بحرینی های زندانی را مجبور کرد اعتراف کنند. در صورتی که این افراد بازداشت شده شماری از قاتلان،تروریست ها و حمله کنندگان به دارایی های عمومی و خصوصی مردم هستند، پس با ادامه این تظاهرات و ادامه بازداشت ها در این مدت طولانی باید هزاران بحرینی از سوی این تظاهرکنندگان کشته می شدند و چیزی از این کشور برجا نمی ماند. مردم به رغم این سرکوب ها تاکید می کنند هرگز از خواسته های خود عقب نشینی نمی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار