رئیس حوزه هنری فرهنگ غنی و انسان ساز ایثار و دفاع مقدس را راه ماندگاری و اشاعه ادبیات ایران در منطقه و جهان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی شریف در آئین تجلیل از پدیدآورندگان كتاب «نورالدین پسر ایران» گفت: با مدد گرفتن از شهدا و اندیشه های والای آن ها انتظار می رود ادبیات ما جایگاه خوب و ویژه ای در آینده ادبیات جهان به خود اختصاص دهد.
وی ادامه داد:با احترام به همه گونه های ادبی اعلام می كنیم در حال حاضر هیچ موضوعی به اندازه دفاع مقدس در بین مخاطبین و بویژه جوانان تأثیرگذاری ندارد.
مومنی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه ادبیات دفاع مقدس گفت: آثار مبتنی بر فرهنگ دفاع مقدس در خارج از ایران و حتی در قلب آمریكا هم مخاطبان بسیاری جذب كرده است و به گواهی مخاطبینِ خارجی كتب ارزشی، این كتابها علاوه بر ارزش هنری والا، چهره جدید مردم ایران و فرهنگ متعالی ایران بعد از انقلاب را به جهانیان معرفی كرده است.
مومنی تشریح كرد: شناساندن هویت جدبد ایرانی ها برای مردم خارج از كشور با توجه به تبلیغات گسترده منفی ابرقدرت ها از اهمیت بسیاری برخوردار است كه انتشار كتاب هایی همچون «نورالدین پسر ایران» می تواند در این مسیر راهگشا باشد.
مومنی با اشاره به تاریخ ادبیات معاصر گفت: برخی افراد در طی یك روند 50 ساله تلاش كردند تا ادبیات ما را به سمتی ببرند كه خوشامد خارج نشین ها باشد؛ اما این روند با شكست مواجه شد چرا كه چنین تفكری هرگز موجب ماندگاری ادبیات ما نشده و نخواهد شد.
وی با اشاره به كتاب «نورالدین پسر ایران» گفت: «نورالدین پسر ایران» صرفاً یك كتاب خاطره نیست و كتاب هایی از این دست در آینده اسناد تاریخی و هویتی ملت ما خواهند بود.
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: جنگ صحنه ای است كه ناگفته ها و ناشناخته های شخصیتی یك ملت را تبیین می كند و در صحنه جنگ جوهره ذاتی ملل اعم از ضعف و قوت پدیدار می شود كه تاریخ 8 ساله دفاع مقدس قوت، عزت و ایمان مردم ایران را به جهانیان معرفی كرد.
مومنی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ شهدا هدایتگر است و نباید تصور كرد كه این فرهنگ مربوط به گذشته است، بلكه این فرهنگ متعالی در آینده نیز جلوه گر خواهد شد.
وی گفت: همكاران ما اطلاعاتی به دست آورده اند كه افراد بسیاری با خواندن كتاب هایی مثل «دا» و سایر كتاب های ارزشی به انقلاب و اسلام علاقمند شده اند وحتی افراد مجرمی در زندان ها بوده اند كه پس از خواندن این كتاب ها نماز شب خوان شده اند.
مومنی با اشاره به خاطره ای از مقام معظم رهبری ـ مدظله العالی ـ گفت: مقام معظم رهبری پس از دریافت نامه ای از سید نورالدین عافی مبنی بر درخواست ملاقات با معظم له به سرعت دستور ملاقات را صادر كردند كه این می تواند منشور عمل مدیران و مسئولین باشد.
وی همچنین از مسئولین و بویژه مسئولین فرهنگی خواست تا در حمایت از مجاهدان و ایثارگران با تأسی از مقام معظم رهبری كوشا و پیشرو باشند.
مومنی با اعلام این مطلب كه خود به عنوان تخریبچی در دوران دفاع مقدس در لشكر عاشورا حضور داشته است، گفت: بزرگان و نام آوران بسیاری در لشكر عاشورا بودند و هستند كه حق آن ها ادا نشده و باید با اقدامات فرهنگی نسل آینده و همه جهانیان با این قهرمانان مخلص آشنا شوند.
در این مراسم كه به همت ستادی متشكل از سازمان ها و ارگان های فرهنگی آذربایجان شرقی تشكیل شده بود؛ از معصومه سپهری نویسنده كتاب، سید نورالدین عافی راوی كتاب، اشرفی همسر سید نورالدین عافی و موسی غیور ایده پرداز و مصاحبه گر این كتاب قدردانی شد.
همچنین در حاشیه این مراسم از فراخوان نمایشنامه نویسی از متن كتاب یاد شده پرده برداری شد./ی2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار