رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش اصلاح و بهبود شيوه هاي ارزشيابي را يكي از اهداف سند تحول بنيادين توصيف كرد

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عرفي با اشاره به تشكيل مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش گفت: اين مركز با تدبير دكتر حاجي بابايي در وزارت آموزش وپرورش ايجاد شد كه اقدامي مهم و تحولي در نظام تعليم و تربيت كشور محسوب مي شود .
وي با اشاره به مأموريت هاي اين مركز تصريح كرد : بر اساس سند تحول بنيادين، اصلاح و بهبود شيوه هاي ارزشيابي و استقرار نظام ارزيابي آموزشي وپرورشي از جمله ماموريت ها و اولويت هاي اجرايي مركز سنجش آموزش و پرورش است .
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش بيان كرد :  اين مركز با سه معاونت مربوطه به فعاليت هايي در زمينه تغيير نگاه واصلاح روند فعلي ارزشيابي و قرار گرفتن اين امر در خدمت  فرايند يادگيري مي پردازد.
عرفي با تأكيد بر استقرار نظام ارزيابي آموزشي و پرورشي ادامه داد: در سال هاي پيش ازشاخص هاي آموزشي ارزيابي مطلوبي صورت نمي گرفت اما با تشكيل اين مركز و تمركز ويژه آن بر سنجش و ارزيابي اين امر محقق شده است.
وي ارسال الكترونيكي سوالات كه منجر به كاهش استفاده از كاغذ ، نيرو ، انرژي و ... شده است را از جمله اقدامات موثر مركز سنجش آموزش وپرورش دانست و افزود : با تشكيل يك تيم تخصصي، فرايند انتخاب طراحان سوال با توجه به شاخص هاي مورد نظر و شناخت مخاطبان مورد بررسي قرار گرفته است و نتايج آن در خرداد ماه سال جاري  مشخص خواهد شد.
رئيس مركز سنجش وزارت آموزش وپرورش خاطر نشان كرد : اين مركز، مسوول ارزشيابي شاخص هاي فرايندي ، درون دادي و برون دادي در آموزش وپرورش مي باشد./ز
برچسب ها: سند ، تحول ، ارزشیابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار