دبیر بخش جوانان ایرانی خارج از کشور جشنواره حضرت علی اکبر(ع) را گام مهم و ضروری برای داشتن نسل­های جدید دانست و گفت: جوانان مهمترین سرمایه­ های نیروی انسانی هستند که باید از آنها در جهت توسعه و شکوفایی کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی شعبانی با بیان این مطلب که بر اساس آمار، تعداد ایرانیان خارج از کشور بین 5/3 میلیون نفر تا 8 میلیون نفر ذکر شده است و درصد قابل توجهی از این تعداد را جوانان تشکیل می­دهند افزود: برقراری ارتباط با ایرانیان خارج از کشور ویژگی­های خاص خود را دارد. کاهش ارتباطات آنها با داخل کشور، قرار گرفتن جوانان در فضای جدید و رویارویی با مسائل و مباحث دنیای صنعتی از این دست ویژگی­ها است که موجب می­شود تا جشنواره حضرت علی اکبر(ع) با هدف برقراری تعامل و ارتباط بین جوانان و توجه به جوانان برای حفظ هویت ایرانی ـ اسلامی در بخش­های مختلف و تخصصی برگزار شود و بخشی را نیز به صورت ویژه به جوانان برتر ایرانی خارج از کشور اختصاص دهد.
وی تصریح کرد: ما در نظر داریم با تقویت مبانی ارزشی در جوانان، اصالت­ها و الگوهایی را که مد نظر ایران اسلامی است به نسل جوان معرفی کنیم. همچنین شناسایی توانمندی­های جوانان ایرانی خارج از کشور، بهره­گیری از این ظرفیت عظیم در داخل و تقویت و شکوفایی آنها به صورت دو طرفه در داخل و خارج از کشور از دیگر مباحثی است که نیاز به الگوسازی برای جوانان داخل و خارج از کشور را می­طلبد.
دبیر بخش جوان ایرانی خارج از کشور افزود: جشنواره حضرت علی اکبر(ع) این فرصت را در اختیار ما قرار داده تا به این اهداف متعالی دست یابیم. الگوسازی از میان جوانان برتر ایرانی خارج از کشور برای نسل جوان و حفظ این الگوها در روح و فکر جوان ایرانی خارج از کشور متناسب با معیارهای نظام در صدر فعالیت­های ما قرار دارد./ز
دبیر بخش جوان برتر خارج از کشور با اشاره به هدف جشنواره در برقراری تعامل و ایجاد ارتباط و در نهایت معطوف کردن ذهن جوانان به داخل کشور و همچنین الگوسازی و تقویت روحیه خوباوری، اظهار داشت: تفاوت ویژه­ای که بخش خارج از کشور با سایر بخش­های جشنواره دارد این است که ما در بخش جوان ایرانی خارج از کشور به نوعی مشابه کل جشنواره را داریم  چراکه  در این بخش ما به تمامی محورهای تخصصی موضوعی می­پردازیم.
وی در پایان اظهار داشت: باید راهکارهایی ارائه دهیم تا رشته­ی پیوستگی و پیوند میان جوانان داخل و خارج از کشور قطع نشود تا بتوانیم سرزمین اجدادی و فرهنگ متمدن دیرینه و اصیل خود را حفظ کنیم و بتوانیم به نوعی نسل­های دوم و سوم و آیندگانمان را داشته باشیم.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار