تنها در زمان برگزاري جشنواره رشد به سينماي كودك و نوجوان در ايران توجه مي شود كه اين موضوع هيچ مشكلي از سينماي كودك حل نمي‌كند.

مسعود كرامتي كارگردان و بازيگر سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در رابطه با توجه به سينماي كودك و نوجوان گفت: در حال حاضر توجه به سينماي كودك و نوجوان يك شعار است و جدا از زماني كه جشنواره رشد برگزار مي شود هيچ اتفاق ديگري براي سينماي كودك و نوجوان نمي افتد.

كرامتي در خصوص تاثير فيلم هاي كودك و نوجوان خارجي بر كودكان ايراني گفت: تا زماني كه در ايران كار تخصصي و خوب براي كودك و نوجوان ساخته نشود، كارهايي كه در ماهواره و شبكه خانگي دوبله مي‌شود، تاثير خود را بر كودكان ايراني مي‌گذارد و اين يك امر طبيعي است.

وي با اشاره به اينكه در ايران خيلي كم به اين ژانر پرداخته مي شود افزود: هر سال سينماگران حوزه كودك و نوجوان در جشنواره رشد دور هم جمع شده و سمينار و كنفرانس مي‌گذارند كه اين حركت تا زماني كه سالي يكبار صورت مي گيرد هيچ مشكلي از اين حوزه سينمايي حل نمي كند.
اين كارگردان در رابطه با راهكارهاي حل مشكلات اين ژانر خاطرنشان كرد: كارشناسان اين حوزه بايد راهكارهايي براي حل مشكلات ارائه بدهند و مديران اجرايي اين بخش نيز بايد راهكارها را اجرايي كنند./م

 

برچسب ها: کودک ، سینما ، کرامتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار