بررسي نقاط ضعف و قوت در بخشهاي اجرايي در عرصه علم ژنتيك از اولويت هاي دوازدهمين كنگره ژنتيك لحاظ شده است كه در نشست هاي تخصصي مشهود است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ مختار جلالي جوران، رئيس دوازدهمين كنگره ژنتيك افزود: خوشبختانه مميزي دو علم ژنتيك و سلول هاي بنيادي در سال هاي گذشته يكي از نقاط قوت محققان در انجمن ژنتيك محسوب مي شود.
وي در ادامه وجود هم انديشي هاي چالشي و جمع بندي عناوين اجرايي مطرح شده توسط محققان را از ديگر اهداف مهم در نشست هاي دوازدهمين كنگره ژنتيك عنوان كرد.
رئيس انجمن ژنتيك كشورمان با اظهار اميدواري در خصوص توانمندي محققان در عرصه ژنتيك و سلولهاي بنيادين نقش بخش پزشكي را حائز اهميت دانست .
وي در پايان قدمت پنجاه ساله انجمن ژنتيك و برگزاري كنگره هاي دو سالانه ژنتيك و به اشتراك گذاشتن اطلاعات روز عرصه ژنتيك را از ديگر مزاياي كنگره دانست.
*همكاري انجمن هاي علمي هم افزايي دانش در كشور است
همكاري انجمن هاي علوم زيستي عامل هم افزايي دانش در كشور تلفي مي شود.
مختار جلالي جوران، رئيس انجمن ژنتيك كشور در ادامه انجمن هاي علوم زيستي نظير بيوتكنولوژي، بيوفيزيك، بيوشيمي، پروتئوميكس و.. را از عوامل هم افزايي در اين عرصه تلقي كرد.
وي در ادامه از حضور نماينده انجمن ژنتيك در شوراي عالي ايمني زيستي يا شوراي ملي ايمني زيستي خبر داد و افزود: در كنار حضور همه جانبه انجمن هاي زيستي، انجمن ژنتيك متولي اصلي اين عرصه محسوب مي شود.
رئيس انجمن ژنتيك كشور با اظهار قدرداني از مسئول دبيرخانه و رياست سازمان حفاظت محيط زيست در راستاي تصويب آئين نامه ايمني زيستي اظهار داشت: با تصويب اين آئين نامه شاهد پيشرفت كشور در عرصه توليد با همت محققان داخلي خواهيم بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار