سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد سالیانه هفت میلیون كودك زیر پنج سال می میرند و 300 هزار زن باردارهنگام زایمان جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل هشدار داد كه ادامه این روند تهدیدی برای همه كشورها محسوب می شود و باید امكانات آموزشی و بهداشتی برای مادران و كودكان به سطح قابل قبولی برسد.

سازمان بهداشت جهانی همچنین كمبود مواد غذایی را یكی دیگر از عوامل مرگ و میر در میان كودكان دانست و خواستار كمك نهادهای بین المللی به كشورهایی شد كه با خطر قحطی و گرسنگی روبرو هستند.

رهبران جهان درسال 2000 میلادی سال 2015 را به عنوان سال هدف برای دستیابی به بهداشت مطلوب برای هزاره سوم و حفظ جان انسان ها تعیین كردند اما بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی كه امروز منتشر شد دستیابی به این هدف بسیار سخت و غیر ممكن است.

دكتر فلاویا بوسترئو معاون سازمان بهداشت جهانی در امور خانواده، زنان و كودكان با استناد به گزارش این سازمان می گوید: سالیانه هفت میلیون كودك در جهان می میرند و بیش از 300 هزار از مادر هنگام زایمان جان خود را از دست می دهند، چگونه می توانیم ادعا كنیم كه تا سال 2015 به هدف تعیین شده خواهیم رسید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار