مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا گفت: دور بعدی مذاكرات ایران و گروه 1+5 در 18 و 19 ژوئن ( 29 و 30 خرداد) در مسكو برگزار می شود.


1391/03/04 - 00:49



به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ ' كاترین اشتون ' روز پنجشنبه در كنفرانس خبری در بغداد افزود: براساس توافق صورت گرفته در بغداد، مذاكرات ایران و گروه 1+5 مبتتی بر وجوه مشترك ادامه خواهد یافت.

وی گفت :مذاكرات بغداد پیشرفت داشته اما بین طرفین اختلافاتی نیز وجود داشته است.

 

در مذاكرات بغداد پیشرفت هایی داشته ایم

مسوول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا گفت : دلایلی داریم كه در این دور از مذاكرات پیشرفت های داشته ایم.

وی در عین حال اظهار داشت : البته در مذاكرات بغداد طرفین اختلافاتی نیز داشتند.

اشتون گفت: ایران و گروه 1+ 5 براساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و معاهده عدم گسترش تسلیحات هسته ای با هم گفت وگو كردند.

وی ادامه داد : ما خواستار آن بودیم تا در این مذاكرات اعتماد سازی صورت گیرد و بحث های زیادی در این زمینه شد و گفت وگو ها بسیار فشرده و با جزییات بوده است.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد : این مذاكرات در راستای توافقات صورت گرفته در استانبول بوده و پیشنهادات روشنی در مورد برنامه های هسته ای ایران و تمام جوانب غنی سازی 20 درصدی را در برمی گرفت.

وی با اشاره به بسته پیشنهادی 5 محوری ایران به گروه 5+1 گفت : در مذاكرات اعلام كردیم كه حركت و گام های طرفین متقابل باشد.


آمادگی ایران برای بررسی موضوع غنی سازی 20 درصدی

كاترین اشتون رییس تیم مذاكره كننده1+5 ، با انتشار بیانیه ای كه آن را به صورت مكتوب در اختیار خبرنگاران حاضر در كنفرانس خبری گذاشت ، گفت: ایران اعلام كرد كه آمادگی دارد موضوع غنی سازی 20 درصدی را بررسی كند.

در بیانیه خانم اشتون همچنین آمده است ، طرح 5 ماده ای ایران را كه شامل اعلام به رسمیت شناخته شدن حقش برای غنی سازی بود بررسی شد و در خلال مذاكرات عمیق دو روز گذشته به صورت دو جانبه و یا جمعی ، هر دو طرف خواستار پیشرفت در مذاكرات هستند اما در عین حال اختلافات گسترده ای پابرجاست.

این بیانیه افزوده است: ما به پایتخت های خود برمی گردیم تا مشورت كنیم و 17 ژوئن به مسكو می رویم تا در تاریخ 18 و 19 ژوئن (29 و 30 خرداد) مجددا مذاكره كنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار