از نظر علمی داروی چربی سوز وجود ندارد

مصرف داروهای کنترل چربی خون، گرفتاری های متابولیکی ایجاد می کند بنابراین بدون تجویز پزشک نباید مصرف شود.

دکتر اکبری، جراح قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دو عامل باعث بالا رفتن میزان چربی خون می شود یکی به دلیل عامل وراثت است که افراد را از سنین پایین مبتلا و در خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی قرار می دهد.عامل دیگر که فرد را دچار چربی خون می کند نداشتن فعالیت فیزیکی، کم تحرکی و ابتلا به بیماری قند است. بعضی از بیماری ها مانند کم کاری تیروئید نیز می تواند چربی خون را افزایش دهد.
وی ادامه داد: چربی خون در هر دسته از این افراد باید به سرعت کاهش یابد و فعالیت فیزیکی و سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند همچنین در این افراد غذاهای حاوی گلیسیرید یا کلسترول بیش از حدا استاندارد نباید مصرف شود.
این جراح قلب و عروق با اشاره به اینکه از نظر علمی داروی چربی سوز وجود ندارد گفت: اگر چه توصیه می شود بیماران برای درمان چربی خون بالا از داروهای کنترل چربی استفاده کنند اما درواقع از نظر علمی داروی چربی سوز وجود ندارد.
مصرف این داروها گرفتاری های متابولیکی نیز ایجاد می کند و نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.

دکتر اکبری در پایان گفت: گاهی می گویند همه ی چربی ها بد است ولی این طور نیست. به یاد داشته باشید تنها پزشک است که تصمیم می گیرد چربی شما در چه حدی است و لازم است دارو مصرف کنید یا خیر.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار