معاون توسعه فناوري اطلاعات و توسعه تجارت الكترونيكي وزارت صنعت ، معدن و تجارت از رشد 5/14 درصدي تجارت بين المللي در قاره آسيا خبرداد و آن را نشان ارتقاء و جايگاه اين قاره در توسعه فضاي كسب و كار تجاري دانست.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا)؛ محمد صادق مفتح در چهارمين روز از نخستين رخداد منطقه اي تسهيل تجارت و كسب و كار الكترونيكي در كيش با اشاره ارتقاي جايگاه قاره آسيا در راستاي توسعه تجارت وكسب و كارالكترونيك افزود: در حاليكه تجارت در بين قاره هاي مختلف در قرن 21 با كاهش روبرو بوده است و ارتباطات تجاري درداخل اروپا با افت 5/3 درصدي روبرو بوده، رشد تجارت بين المللي در قاره آسيا با رشد دو رقمي بالاتر از 5/14 درصد رشده داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه آينده تجاري برپايه آينده تجارت كشورهاي قاره آسيا خواهد بود تصريح كرد: براي رسيدن به اين مهم استفاده از ابزارهاي تجارت الكترونيكي و چگونگي بهره مندي از آنها بسيار حائز اهميت است.
به گفته مفتح، توسعه زيرساختهاي لازم در مقوله تجارت الكترونيك در بازارهاي بين المللي وداخلي از مهمترين موضوعاتي است كه كشورهاي آسيايي و كشورهاي عضو ايفكت بايد بيش از پيش به ان توجه داشته باشند.
معاون وزير صنعت، معدن وتجارت در ادامه نقش ايفكت را در تحقق گسترش تجارت الكترونيك در كشورها مورد تاكيد قرار داد و افزود: تدوين سياستگذاري هاي و برنامه هاي هدف دار براي حصول به تجارتي مبتني بر الكترونيك و بدون كاغذ دربين كشورهاي آسيا از اهدافي است كه اميدواريم به زودي شاهد آن باشيم ./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار