معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان كشور از اختصاص هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق نوآوری و شكوفایی علمی كشور در سال جاری خبر داد.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ 'نسرین سلطانخواه' امروز پنجشنبه در جمع اساتید، دانشگاهیان و نخبگان استان لرستان در مركز علامه طباطبایی خرم آباد تصریح كرد: این اعتبار با هدف زمینه سازی برای شناسایی، كشف و بروز استعدادها و ظرفیت های علمی كشور در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: یكی از موارد اصلی كاربرد اعتبارات این صندوق، زمینه سازی برای شكل گیری و فعالیت شركت های دانش بنیان در سطح كشور به ویژه استان ها است.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: دستیابی به اهداف و آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های علمی نیازمند تلاش و كار مستمر جوانان این سرزمین به عنوان سربازان عرصه علمی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: یكی از وظایف و رسالت های اصلی بنیاد ملی نخبگان شناسایی، تربیت و پرورش استعدادهای برتر و نخبه علمی كشور در راستای تحقق این آرمان ها تعریف شده است.

وی گفت: البته این بدان معنا نیست كه بنیاد فقط از افرادی خاص حمایت می كند، بلكه بنیاد مسیر درست و مناسب بكارگیری ظرفیت ها و استعدادهای علمی نخبگان را ترسیم خواهد كرد.

سلطانخواه گفت: به طور یقین جوانان نخبه و خلاق ایران اسلامی توانمندی لازم برای تبدیل ایران به كانون علم و اندیشه و فناوری جهان را دارند.

در این مراسم علاوه بر استاندار لرستان، یكی از نخبگان علمی استان لرستان نیز مسایل و نیازهای نخبگان برای انجام فعالیت های علمی را بیان كرد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی نخبگان استان لرستان نیز از دیگر برنامه های جنبی این همایش بود كه در نهایت این همایش با افتتاح رسمی بیناد نخبگان لرستان پایان یافت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار