طرح جایگزینی بیمارستان های فرسوده کشور به جای مقاوم سازی آنها که در سال گذشته مطرح شد، مورد استقبال دولت قرار گرفت اما برای هرچه زودتر ساخته شدن آنها به کمک شهرداری نیاز داریم.


دکتر حسن ابوالقاسمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه امسال بیش از 12 بیمارستان فرسوده در طرح جایگزینی قرار گرفته و در حال احداث هستند به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برای زودتر ساخته شدن بیمارستان های جایگزین باید بانک ها وارد کار شوند و از بودجه های سنواتی وام های بانکی را پرداخت کنیم که اجرای این امر باعث می شود این بیمارستان ها هرچه زودتر ساخته شوند.

وی افزود: بیمارستان هايی که شامل این طرح می شوند در حال احداث بوده و کار ساخت آنها عملا از پارسال شروع شده است و در تهران بیش از 80 درصد بیمارستان ها سن بالای 50 سال دارند که ساخت ساختمان آنها زمان بر است.
دکتر ابوالقاسمی تصریح کرد: پس از تصویب بودجه دولتی و مسائل اخذ مجوز و خرید تراکم بسیار زمان بر است و اگر شهرداری مساعدت های لازم را انجام دهد تا از امتیازات آن استفاده کنیم کار ساخت و ساز بیمارستان ها با سرعت بیشتری انجام می شود.
 

*بیمارستان شهدای تجریش یکی از مهمترین بیمارستان های نیازمند ساختمان جایگزین
در ادامه دکتر ابوالقاسمی با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای تجریش یکی از بیمارستان هایی است که باید هر چه زودتر ساختمان جدید آن ساخته شود اظهار داشت: بیش از 12 بیمارستان در ماده 215 به تصویب مجلس رسید که ساختمان جدید آنها ساخته شود و بودجه های لازم برای شروع و مطالعات کار و فاز اول در نظر گرفته شد، که بیش از 50 میلیارد برای بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه شهید بهشتی گذاشته شده که امیدواریم تخصیص ها نیز صد در صد باشد.
وی اضافه کرد: تاکنون سابقه نداشته تعداد قابل توجهی بیمارستان طی یکسال در لایحه دولت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، بنابر این باید کار ساخت و سازها هر چه سریعتر انجام شود که بیمارستان شهدای تجریش در این میان بسیار مهم است و اسکلت بیمارستان فیروز آبادی نیز ساخته شد و سایر بیمارستان هم ساختش آغاز می شود.
وی در خصوص پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای احداث هر چه سریعتر بیمارستان های جایگزین خاطر نشان ساخت: تمام وقتمان در سال 90 برای طرح جایگزینی بیمارستان های فرسوده صرف شد، بويژه شهرهاي  اطراف تهران و مناطق محروم كه از اهميت خاصی برخوردارند و خوشبختانه توانسته ایم مجوزها را برای شهرهای اطراف تهران مانند ورامین، شهریار و پیشوا اخذ کنیم و بزودی کار احداث ساختمان در آنها انجام می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار