قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دیپلماسی همانند سایر رشته های سیاست خارجی به عنوان ابزارهای مهم به صورت مقوله ای تخصصی در آمده است.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در دیپلماسی عمومی، دستیابی به همکاری های پایدار بین المللی، مستلزم ایجاد همکاری در زمینه هايی علاوه بر زمینه های موجود بوده که ارتقا همکاری های بین المللی با استفاده از ابزارهای مختلف ارتباطی از موضوعات بسیار مهمی است که همیشه دغدغه ذهن سیاست گذار بوده است.
وی افزود: بی شک در عصر حاضر کشورهایی قادر به ارتقا همکاری های بین المللی خود در سطح جهان هستند که اهمیت خاصی به وضعیت علم و فناوری قائل شوند.
قربانی تصریح کرد: به نظر می رسد در حال حاضر، دیپلماسی همانند سایر رشته های سیاست خارجی و به عنوان یکی از ابزارهای مهم، به صورت مقوله ای تخصصی در آمده است.
وی اظهار داشت: نقش مناسب و تاثیرگذار دیپلمات ها و سیاستگذاران تا حدود زیادی به مهارت های علمی و فنی آنها بستگی دارد و در کشورهایی با این چنین نظرات، اشخاصی با ویژگی های کاملا کارشناسی برای مذاکرات بین المللی به کار گرفته می شود.
وی تصریح کرد: دیپلماسی علم و فناوری به عنوان یکی از راه کارهای ارائه ابزارهای علم و فناوری در مذاکرات چند جانبه مورد توجه قرار دارد، بنابراین سیاست های علمی و فناوری ناشی از اقدامات بین المللی در سطوح کلی و بین المللی موجب پررنگ تر شدن نقش دیپلماسی علم و فناوری شده است، بر همین اساس، توسعه همکاری های علمی با دیگر کشورها، یکی از راه های اساسی در دیپلماسی علمی و فناوری به شمار می رود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار