ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات نیروی زمینی ارتش با عنوان بیت‌المقدس 24، از روز شنبه در منطقه نصرآباد اصفهان آغاز شده و تا چهارم خرداد ادامه دارد، اما سوم خردادماه روز اصلی این رزمایش است

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، امیرنظام اکبری امروز در اصفهان اظهار داشت: این رزمایش توسط نیروهای مختلف ارتش و با محوریت نیروی زمینی در حال برگزاری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه ساله به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، یک رزمایش در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار می‌شود، افزود: در این رزمایش نیروهای زمینی، هوایی، پدافند، هوانیروز و سایر یگان‌های ارتش حضور دارند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این رزمایش به صورت دو طرفه در قالب نیروهای خودی و دشمن برگزار می‌شود و نیروها در مقابل یکدیگر برنامه‌ریزی کرده و نبردی را آغاز می‌کنند تا آمادگی کامل را به دست آورند.

وی این رزمایش را رزمایشی واقعی عنوان کرد و بیان داشت: طراحی و اجرای این رزمایش به صورت واقعی صورت می‌گیرد.

اکبری با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش تصریح کرد: ارتقای آمادگی رزمی یگان‌های ارتش و نیروی زمینی به ویژه دانشجویان دوره عالی که دروس نظری را گذرانده‌اند، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این رزمایش است.

وی گردانندگان اصلی این رزمایش را همین دانشجویان دانست و اضافه کرد: دانشجویان مطالبی را که در دوره عالی فرا گرفته‌اند در این رزمایش به اجرا در می‌آورند.

فرمانده رزمایش بیت‌المقدس 24 با اشاره به اینکه این رزمایش به مدت یک هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: در تاریخ شنبه 30 اردیبهشت ماه این عملیات آغاز شده است و تا 4 خرداد ادامه دارد اما روز اصلی این عملیات، سوم خردادماه است که بیشتر مسئولان ارتش و نیروهای مسلح و همچنین مسئولان استانی در آن حضور دارند و شاهد این رزمایش هستند.

وی به نحوه برگزاری این رزمایش اشاره کرد و گفت: یگان‌های مانوری با پشتیبانی آتش توپ‌خانه، نیروی هوایی و هوانیروز عملیات تک خود را آغاز می‌کنند و پس از گرفتن اهداف از پیش تعیین شده، عملیات را ادامه می‌دهند تا دشمن فرضی را از مرزهای فرضی جمهوری اسلامی ایران خارج کنند.

اکبری با بیان اینکه این رزمایش مراحل مختلفی دارد، اضافه کرد: بخشی از این رزمایش به طرح‌ریزی‌ها و بخش دیگر آن که هر ساعت برنامه خاص خود را دارد به اجراها اختصاص داده می‌شود؛ به این شکل که فرض را بر این می‌گیریم که اگر دشمن وارد خاک ما شد چگونه می‌توانیم او را از خاک کشور بیرون کنیم.

وی تاکید کرد: در واقع این رزمایش هم یک کار عملیاتی و هم یک کار آموزشی برای انتقال دانش و تجربه به افسران دوره عالی است که از درجه سروان به بالا هستند./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.