با رعايت مسائل ايمني در خصوص خريد گوشت قرمز از مراكز معتبر با مهر سازمان دامپزشكي تب كريمه كنگو انتقال نمي يابد.

محسن مشكوة در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: بيماري تب خونريزي دهنده كريمه كنگو بيماري نوظهوري نيست و در سال هاي گذشته اين بيماري در كشور و حتي كشورهاي اطراف و قاره هاي آفريقا، آسيا و اروپا ديده شده است.

وي ادامه داد: در برخي از مواقع به دليل شراط آب و هوايي و خشكسالي، ويروس ناقل اين بيماري در جمعيت دامي افزايش مي يابد و با وقوع بيماري در استان ها مواجه مي شويم.
مشكوة افزود: معمولا بيماري كريمه كنگو از 3 طريق منتقل مي شود كه يكي از راه هاي انتقال آن از طريق گزش كنه هاي آلوده است كه ويروس را منتقل مي كنند.
دومين راه انتقال اين بيماري ارتباط مستقيم خون و ترشحات دام است كه ويروس در آن منتقل شده وسومين راه از طريق انسان به انسان انتقال مي شود.
وي تاكيد كرد: بيماري تب كريمه كنگو در برخي از استان ها به ويژه در استان هاي مرزي سيستان و بلوچستان گزارش شده است و همچنين ورود دام ها به هر شكل از طريق مرز به داخل كشور نيز زمينه انتقال بيماري را فراهم مي كند.
معاون تشخيص و درمان سازمان دامپزشكي كشور افزود: با اطلاع رساني درست در خصوص چگونگي انتقال بيماري و رعايت مسائل ايمني به گروهي كه بيشتر در معرض بيماري قرار مي گيرند از جمله دامداران، قصابان، كادر پزشكي و كاركنان كشتارگاهي، از بروز بيماري جلوگيري شود.
وي خاطرنشان كرد: مردم گوشت قرمز مصرفي خود را از مراكز معتبر با مهر و برچسب مجوز دامپزشكي خريداري و از عرضه گوشت بدون مهر و كشتار در مراكز مجاز خودداري كنند./عب
 

برچسب ها: تب ، دام ، کریمه کنگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار