پتروشيمي اروند يکي از بزرگترين توليد کنندگان زنجيره پي وي سي در جهان است که در آن بيش از دو ميليون 834 هزار تن محصولات پتروشيمي توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد اسماعيل موسوي مديرعامل پتروشيمي اروند در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: پتروشيمي اروند درسال 82 از طريق شرکت ملي پتروشيمي از طريق واگذاري عمليات اصولي و مهندسي توسط شرکت آلماني انجام شد که اين در زميني به مساحت 68هکتار احداث گرديده است.
وي تصريح کرد: خط استهسال نمک آب دريا در حدود 3 هزار هکتار که به پنج هکتار افزايش داده مي شود که داراي يک ميليون و 500 هزار تن نمک از آن توليد مي شود.
موسوي تصريح کرد: پتروشيمي اروند در کشور خاورميانه بزرگترين واحد توليد کولر است که از آخرين تلکنولوژي روز دنيا استفاده شده است که مواد توليدي اين پتروشيمي در صنايع غذايي و دارويي و بهداشتي و نيروگاهي مورد نياز کشور را پوشش مي دهد که ميزان توليد آن 660 هزار تن برمبناي 100 درصد خلوص در سال است که به کشورهاي آسيايي، اروپايي، آفريقايي و آمريکاي جنوبي صادر مي شود.
مديرعامل شرکت پتروشيمي مارون اظهار داشت در پتروشيمي مارون کولر آلکالي 585 هزار تن و وي سي ام 343 هزار تن و پي وي سي 340 هزارتن که در مجموع 2ميليون و 834 هزار تن توليد مي شود که خوراک مجتمع اصلي اين مجتمع نمک صنعتي، اتيلن و اکسيژن مي باشد.
وي به کاربرد محصولات توليدي اين پتروشيمي اشاره کرد و گفت: محصولات پتروشيمي اروند در توليد انواع لوله ها، عايق هاي حرارتي، ضد عفوني کننده ها، پاک کننده ها و صنايع نساجي مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي تصريح کرد: ميزان مصرف قابل فروش اين مجتمع در مجموع به 187هزارتن کلر، 624هزار تن سود سورآور، 16هزار تن آب ژاول، درسال توليد مي شود.
همچنين 255هزار تن اتيلن از منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، هزار و سيسصد تن نمک از منابع داخلي درسال توليد مي شود.
ميزان سرمايه گذاري کل 1ميليارد و 580ميليون ريال است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار