قابليت جسماني و آمادگي بدني و ذهني براي ارائه كاري پر انرژي در يك قالب يك اثر با توجه به ضعف افراد در اين زمينه حرف اول را مي زند.

ياسر خاسب بازيگر و سرپرست گروه "بدن ديوانه" كه در اجراي نمايش "آمديم، نبوديد، رفتيم" نيز سرپرستي گروه كرئوگرافي را برعهده داشت، در خصوص تجربه اين اجرا به خبرنگار حوزه سینما و تئاتر گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران گفت: شكل و فرمي كه من در گروه خودم با اعضاي گروه هميشه كار مي كنيم با اين شكل اجرايي بسيار متفاوت است.

وي افزود: اين كار يك تجربه بود اما تصميم دارم امسال تنها با گروه خودم كار كنم.

خاسب تصريح كرد: به نظرم گروه وقتي يكي و يكسان باشد، به طور حتم نتيجه كاري بهتري خواهد داشت، زيرا به نوعي حرف هاي يكديگر را بهتر متوجه مي شويم و درك مي كنيم.

وي ادامه داد: وقتي به دنبال ايده ها و روش هاي خودمان باشيم اجرايي كردن آن در چنين فضايي كه افراد خارج از گروه نيز حضور دارند با خواهش هاي ناآگاهانه مواجه مي شويم كه مشكل ايجاد مي كند.

خاسب اظهار داشت: در وضعيتي كه امروز قرار داريم مي دانيم كه بسياري از افراد خيلي دير به آن چه مي خواهند فكر مي كنند و مي رسند به طور مثال در رابطه با بدن و كرئوگرافي بايد از كودكي آن را شناخت و بدن را آماده كرد كه اين اتفاق در خارج از ايران مي افتد اما در اين شرايط آماده كردن قواي جسماني براي برخي بسيار سخت است.

وي گفت: قابليت هاي بدني و آمادگي ذهني براي اين كار بسيار مهم است و اين كه در چه دنيايي و با چه شرايطي بزرگ شده ايم در اين مسئله تاثيرگذار است.

خاسب با اشاره به اينكه در اين اجرا بسياري از حركات را تغيير داديم، گفت: با تمام شرايطي كه اين اجرا داشت من تلاش كردم كه تمامي انرژي مان را بگذاريم و به بهترين نحو كارمان را ارائه دهيم.

وي بيان كرد: خوشحالم كه توانستم براي برخي از افرادي كه تجربه حضور نداشتند و كار در يك گروه حرفه اي با امكاناتي پيشرفته را كمك حال باشم و آن ها را وارد دنياي حرفه اي كنم.

خاسب در رابطه با حضورش در عجايب المخلوقات به كارگرداني رضا ثروتي كه به زودي ميهمان تالار استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر مي شود، گفت: با توجه به اينكه در سفر ايتاليا با اين گروه همراه بودم از زمان اجراي عمومي دوباره اين نمايش نيز با گروه همراه خواهم بود.

شايان ذكر است، ياسر خاسب پس از حدود يك هفته اي كه در اجراي آمديم نبوديد رفتيم حضور نداشت، در 3 روز آخر اين نمايش حضور دارد.

گفتني است، عجايب المخلوقات به كارگرداني رضا ثروتي از 4 خرداد اجراي خود را در سالن استاد سمندريان ايرانشهر آغاز مي كند./ي2

برچسب ها: تئاتر ، ایرانشهر ، خاسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار