یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به سفر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: خودداری آمانو از به کار گیری ادبیات تهدید آمیز، زمینه ساز موفقیت مذاکرات بغداد خواهد بود.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر آمانو دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ايران گفت: جمهوری اسلامی ايران هيچگونه انحرافي از پروتکل هاي بین المللی و تعهدات نداشته و تمامي فعاليت هاي آن در چارچوب قوانين آژانس بوده است.

وی در ادامه افزود: اگر آمانو در جريان سفر به تهران و گفتگو با مقامات جمهوري اسلامي ايران از به کارگيري ادبيات تهديد آميز خودداري کند مي تواند بسترهای مناسبي براي تعامل و موفقيت آميز بودن مذاکرات در بغداد بوجود آورد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی همچنین سفر دبير كل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران را در جريان مذاكرات پيش روي ايران با 1+5 در بغداد مثبت ارزيابي و تصریح کرد: آمانو در سفر به تهران مي تواند تحليل و ارزيابي صحيحي از شرايط داخلي و فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران بدست آورد.

وی با اشاره به انتخاب رییس جمهور جدید فرانسه و تقارن آن با مذاکرات ایران با گروه 1+5 در بغداد گفت: رییس جمهور جدید فرانسه براي فاصله گرفتن از سياست آمريکا و نزديک شدن به کشورهاي خاورميانه به ويژه جمهوري اسلامي ايران در تلاش است و سوسياليست هاي فرانسه قطعا رويکرد جديدي را در تعامل با کشورهاي اسلامي منطقه در پی خواهند گرفت./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار