وزير صنعت ، معدن و تجارت از آغاز اقدامات ويژه اين وزارتخانه براي حوزه صنعت و معدن در سال توليد ملي از ماه هاي خرداد و تير خبر داد و گفت : اخبار خوش اين حوزه ها به زودي اعلام مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا ) ، مهدي غضنفري گفت : مهم ترين اقداماتي كه به زودي اخبار آن اعلام مي شود، مرتبط با مصوبه هاي خوبي است كه در بودجه امسال براي حوزه توليد پيش بيني شده است و از نمايندگان مجلس به ويژه اعضاي كميسيون تلفيق و کميسيون صنايع و معادن تشكر مي كنم.

وي تصريح كرد: احكام خوبي در بودجه امسال ديده شده است و مي تواند سال سرنوشت سازي براي توليد كشورباشد ، فعاليت هاي زيادي را درحوزه توليد تعريف كرديم تا بتوانيم از بودجه به خوبي استفاده كنيم.
وزير صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به تدوين محورهاي كليدي سال توليد ملي گفت: پس از نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري ، در شوراي معاونين 10 محور اصلي كار را مشخص كرديم و امسال در برنامه ها قرار خواهيم داد.
وي ادامه داد : براي هر كدام از محورهاي سال توليد ملي از جمله تكميل طرح هاي نيمه تمام ، كمك به بهبود فضاي كسب و كار ، توسعه صادرات ، كمك به آموزش ، بهره وري ، كيفيت و رعايت حقوق مصرف كننده برنامه هاي خاصي پيش بيني شده است و به زودي با كمك دولت و مجلس به تفكيك اعلام مي كنيم.
غضنفري گفت : طبق مصوبه مجلس شوراي اسلامي 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي به صورت ريالي به بخش توليد اختصاص مي يابد و معني آن اين است كه زمينه براي تامين منابع مالي بسياري از واحدهاي توليدي نيازمند سرمايه درگردش كاملا فراهم است وتعداد زيادي پروژه ها مي توانند از اين منابع استفاده كنند.

* بانك هاي عامل همپاي صنعت حركت نمي كنند

وي با بيان اين كه هنوز بانك هاي عامل به طور شايسته در حوزه ال سي ، ارز و تسهيلات ريالي همپاي صنعت حركت نمي كنند و صنعتگران گلايه هايي دارند ، گفت : از وزارت اقتصاد و بانك مركزي مي خواهم ما را در اين خصوص ياري كنند.
وزير صنعت ، معدن و تجارت تصريح كرد: در استان زنجان به دليل اينكه اختيارات كافي به بانك هاي عامل استان داده نشده است ، كوچكترين اقدام ارزي امكان پذير نيست و اميدوارم وزارت اقتصاد و بانك مركزي بيش از گذشته به گلايه هاي فعالان اقتصادي توجه كنند .

* حدود 80 درصد مسائل واحدهاي توليدي منابع بانكي است

وي گفت : نزديك به 80 درصد از مسائل مطرح شده دراين جلسه به مسائل بانكي همچون استمهال بدهي ها ، گشايش ال سي ، پرداخت بخش اندكي به عنوان سرمايه در گردش و مواردي اين گونه اختصاص داشته است.
غضنفري توضيح داد : يك واحد توليدي 50 تا 70 ميليارددلار سرمايه گذاري كرده و نيازمند 2 تا 7 ميليارد دلار براي خريد مواد اوليه توليد است اما متاسفانه بانك ها همكاري نمي كنند .
وي گفت : از بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي ودارايي مي خواهيم برنامه مشخصي را براي سال توليد ملي داشته باشند تا واحدهاي توليدي در مورد اينكه چه خدمات و سرويس هاي را مي توانند از بانك ها دريافت كنند ، مطلع شوند ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار