عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی نورا درباره اینکه متأسفانه افراد با نفوذ سهم بیشتری از بودجه سال ۹۱ داشتند گفت: نظام بودجه نویسی در کشور نیازمند اصلاح است.



به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباسعلی نورا در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۳۰ اردیبهشت) در تذکر ماده ۱۷ آیین نامه داخلی و اصل ۶۷ قانون اساسی گفت: ما بارها قسم یاد کرده ایم که پاسدار قانون اساسی و ارزش های اسلام باشیم.


نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخطار اصل سوم قانون اساسی درباره رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه را خواستار هستم، افزود: آنچه در مساله بودجه دیده شد این بود که متأسفانه بودجه بر مبنای منتفذین و نه بر مبنای واقعیت‌ها طراحی شد.


وی ادامه داد: متأسفانه شاهد بودیم که در کمیسیون تلفیق مجلس افرادی که قدرت چانه زنی بیشتری داشتند سهم بیشتری بردند.


این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس هشتم افزود: مثلا وقتی بحث از بودجه حوزه مناطق محروم بود حوزه علمیه تهران ۱۰ میلیون اعتبار گرفت و هیچ توجهی به مناطق محروم نشد.


نورا ادامه داد: وقتی صحبت از این شد که ریزگردها باعث مشکلات در سیستان و بلوچستان شده است عنوان شد که مسائل منطقه ای را طرح نکنیم اما متأسفانه شاهد بودیم که ده ها مساله منطقه ای مطرح شد.

وی با بیان اینکه من از اختصاص اعتباراتی برای احیای دریاچه ارومیه خوشحال شدم ادامه داد: اما آیا هامون سیستان جزء این کشور نیست؟


این عضو فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم به اختصاص اعتبارات دیگری در کمیسیون تلفیق به برخی از شهرستان ها اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه ردیف های تبعیض زیادی در بودجه سال ۹۱ دیده می شود.


این عضو کمیسیون تلفیق مجلس هشتم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که دقت زیادی باید شود تا قانون تحت نفوذ افراد قرار نگیرد گفت: به عنوان یکی از نمایندگان مناطق محروم متوجه شده ام که هر کسی نفوذ بیشتری دارد سهم بیشتری در بودجه دارد.


محمدرضا باهنر در پاسخ به تذکر نورا با بیان اینکه شما خودتان ۴ سال در بررسی بودجه در مجلس حضور داشته اید گفت: این مصوبات آیه قرآن نیست و ممکن است مصوبات کمیسیون تلفیق ایراد و اشکالی داشته باشد.


وی با بیان اینکه تذکر شما در این باره حقی را برای رئیس، مخبر و هیأت رئیسه کمیسیون به وجود می آورد تا پاسخگوی تذکر شما باشند افزود: مجلس و دولت آینده باید برای اصلاح این فرایندها تلاش کنند و تلاش شود تا کمتر مشکلی در این باره به وجود آید.

رئیس جلسه علنی با بیان اینکه در نظام بودجه نویسی کشور باید تحول اساسی بوجود آید متذکر شد: مسئله توسعه منطقه ای یکی از مشکلات اساسی است که هنوز هم این مشکل در بودجه نویسی حل نشده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار